Odgoj za vrijednosti u okvirima kurikula predmeta društveno-humanističkoga područja

Područje odgoja za vrijednosti interdisciplinarno je s obzirom na to da se tom temom bave znanosti poput filozofije, pedagogije, psihologije, antropologije, religijskih znanosti, kao i međupredmetne kurikulne teme. U okviru odgojno–obrazovnih znanosti nameće se pitanje za koje vrijednosti odgajati m...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001145332/Details
Matična publikacija: Obnovljeni život (Online)
76 (2021), 2 ; str. 185-201
Glavni autori: Brković, Vjera (Author), Bušljeta Kardum, Rona, Mališa, Snježana
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31337/oz.76.2.3
Hrčak
LEADER 03224naa a22003854i 4500
001 NSK01001145332
003 HR-ZaNSK
005 20220912144645.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 220803s2021 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31337/oz.76.2.3 
035 |a (HR-ZaNSK)001145332 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 37  |2 2011 
080 1 |a 17  |2 2011 
100 1 |a Brković, Vjera  |4 aut 
245 1 0 |a Odgoj za vrijednosti u okvirima kurikula predmeta društveno-humanističkoga područja  |h [Elektronička građa] /  |c Vjera Brković, Rona Bušljeta Kardum, Snježana Mališa. 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 198-200. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Područje odgoja za vrijednosti interdisciplinarno je s obzirom na to da se tom temom bave znanosti poput filozofije, pedagogije, psihologije, antropologije, religijskih znanosti, kao i međupredmetne kurikulne teme. U okviru odgojno–obrazovnih znanosti nameće se pitanje za koje vrijednosti odgajati mlade. Cilj je ovoga rada sažeto prikazati razvoj odgojno–obrazovnih vrijednosti kroz povijest, definirati pojam odgojno–obrazovnih vrijednosti te analizom kurikula nastavnih predmeta društveno–humanističkoga područja odgovoriti na pitanje koje se vrijednosti razvijaju kroz odgoj i obrazovanje. 
520 |a In this paper, we have explored the development of values education throughout history and offered a definition of the concept of values in contemporary literature. An analysis of the Social Sciences and Humanities curricula is used to present a systematic overview of values, the development of which is encouraged in the Croatian education system. We have found no decisive conclusions in theories of education as to whether values should be fostered in each subject, however, the National Curriculum Framework, as a basic education document, suggests that certain values should be promoted in the teaching and learning processes, and that students should be encouraged to adopt them. The National Curriculum Framework defines eight educational values that should be incorporated into the outcomes of all school subjects. These are: knowledge, solidarity, identity, responsibility, integrity, respect, health and enterprise. The results of our research showed that knowledge is the primary value found in all subject curricula. Other values are also represented but not to the same extent. Based on the results obtained, we can conclude that the teaching and learning processes are focused on acquiring factual knowledge but also provide an opportunity for values education. 
653 0 |a Odgoj i obrazovanje  |a Društveno-humanističko područje  |a Kurikulum  |a Vrijednosti 
700 1 |a Bušljeta Kardum, Rona  |4 aut 
700 1 |a Mališa, Snježana  |4 aut 
773 0 |t Obnovljeni život (Online)  |x 1849-0182  |g 76 (2021), 2 ; str. 185-201  |w nsk.(HR-ZaNSK)000567779 
981 |b Be2021  |b B03/21 
998 |b tino2209 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31337/oz.76.2.3 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/256605  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr