K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće
Pedagogijska recepcija znanstvenih priloga o fenomenu tjelesnosti u drugim znanostima izostaje, posebice u našoj pedagogiji. S druge strane, prilozi koji tematiziraju fenomen tjelesnosti u suvremenoj pedagogiji su i rijetki i "razasuti". Autor luči tri načina tematizacije tjelesnosti u ped...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306883/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Napredak 146 (1999), 4 ; str. 446-458 |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02619naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s1999 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-0059 | ||
035 | |a (CROSBI)287620 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko | |
245 | 1 | 0 | |a K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće / |c Palekčić, Marko. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Toward Thematic Approach TO the Corporeal In Pedagogy. A Paradigm foe the third millenieum | |
300 | |a 446-458 |f str. | ||
363 | |a 146 |b 4 |i 1999 | ||
520 | |a Pedagogijska recepcija znanstvenih priloga o fenomenu tjelesnosti u drugim znanostima izostaje, posebice u našoj pedagogiji. S druge strane, prilozi koji tematiziraju fenomen tjelesnosti u suvremenoj pedagogiji su i rijetki i "razasuti". Autor luči tri načina tematizacije tjelesnosti u pedagogiji : teorijsko-metodologijska, sadržajno-predmetna i didaktička tematizacija. Ovisno o stajalištu promatranja ili teorijskoj poziciji, autor je identificirao više načina znanstvenog govora o tijelu: materijalno, odnosno fizičko tijelo ( njem. der Koerper) ; fenomenologijsko ili osjećajno tijelo (njem. der Leib) ; socijalno ili konvencionalno tijelo ; bioenergetsko tijelo i tijelo kao obrazac tumačenj (svijeta i kosmosa). Ukazivanje na temeljne razlike u značenjima izmedju pojmova der Koerper i der Leib u njemačkom jeziku koji označavaju ljudsko tijelo, odnosno tjelesnost (njem. die Leiblichkeit) predstavlja, po autoru, ishodišno stajalište za znanstvenu tematizaciju tjelesnosti uopće. U radu se navode i razlozi i utjecaji "nestanka" i "povratka" tijela i tjelesnosti u pedagogiji uopće i u didaktici posebice. Ukazuje se i na kompatibilnost izmedju različitih modela odgojno-obrazovne prakse i odredjenih koncepata o tijelu. Slijedi sadržajno-predmetna tematizacija tjelesnosti u pedagogiji, kao i ukazivanje na značenje (potisnute) tjelesnosti za pedagošku i nastavnu praksu. Tematizacija tjelesnosti u znanosti uopće i u pedagogiji posebice može, po mišljenju autora, voditi ka izgradnji nove paradigme za treće tisućljeće. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a tijelo (Leib, Koerper), tjelesnost, fizičko tijelo, osjećajno tijelo, socijalno tijelo, bioenergetsko tijelo, tijelo kao obrazac tumačenja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a ( body, corporeal , physical boy, sensetive body, social or conventional body, bioenergetic body, body as a pattern of intrepretation |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Napredak |x 1330-0059 |g 146 (1999), 4 ; str. 446-458 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - pregledni rad | ||
999 | |c 306883 |d 306881 |