K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće

Pedagogijska recepcija znanstvenih priloga o fenomenu tjelesnosti u drugim znanostima izostaje, posebice u našoj pedagogiji. S druge strane, prilozi koji tematiziraju fenomen tjelesnosti u suvremenoj pedagogiji su i rijetki i "razasuti". Autor luči tri načina tematizacije tjelesnosti u ped...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306883/Details
Matična publikacija: Napredak
146 (1999), 4 ; str. 446-458
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02619naa a2200229uu 4500
008 131105s1999 xx hrv|d
022 |a 1330-0059 
035 |a (CROSBI)287620 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Palekčić, Marko 
245 1 0 |a K tematizaciji tjelesnosti u pedagogiji. Paradigma za treće tisućljeće /  |c Palekčić, Marko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Toward Thematic Approach TO the Corporeal In Pedagogy. A Paradigm foe the third millenieum 
300 |a 446-458  |f str. 
363 |a 146  |b 4  |i 1999 
520 |a Pedagogijska recepcija znanstvenih priloga o fenomenu tjelesnosti u drugim znanostima izostaje, posebice u našoj pedagogiji. S druge strane, prilozi koji tematiziraju fenomen tjelesnosti u suvremenoj pedagogiji su i rijetki i "razasuti". Autor luči tri načina tematizacije tjelesnosti u pedagogiji : teorijsko-metodologijska, sadržajno-predmetna i didaktička tematizacija. Ovisno o stajalištu promatranja ili teorijskoj poziciji, autor je identificirao više načina znanstvenog govora o tijelu: materijalno, odnosno fizičko tijelo ( njem. der Koerper) ; fenomenologijsko ili osjećajno tijelo (njem. der Leib) ; socijalno ili konvencionalno tijelo ; bioenergetsko tijelo i tijelo kao obrazac tumačenj (svijeta i kosmosa). Ukazivanje na temeljne razlike u značenjima izmedju pojmova der Koerper i der Leib u njemačkom jeziku koji označavaju ljudsko tijelo, odnosno tjelesnost (njem. die Leiblichkeit) predstavlja, po autoru, ishodišno stajalište za znanstvenu tematizaciju tjelesnosti uopće. U radu se navode i razlozi i utjecaji "nestanka" i "povratka" tijela i tjelesnosti u pedagogiji uopće i u didaktici posebice. Ukazuje se i na kompatibilnost izmedju različitih modela odgojno-obrazovne prakse i odredjenih koncepata o tijelu. Slijedi sadržajno-predmetna tematizacija tjelesnosti u pedagogiji, kao i ukazivanje na značenje (potisnute) tjelesnosti za pedagošku i nastavnu praksu. Tematizacija tjelesnosti u znanosti uopće i u pedagogiji posebice može, po mišljenju autora, voditi ka izgradnji nove paradigme za treće tisućljeće. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a tijelo (Leib, Koerper), tjelesnost, fizičko tijelo, osjećajno tijelo, socijalno tijelo, bioenergetsko tijelo, tijelo kao obrazac tumačenja  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a ( body, corporeal , physical boy, sensetive body, social or conventional body, bioenergetic body, body as a pattern of intrepretation  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Napredak  |x 1330-0059  |g 146 (1999), 4 ; str. 446-458 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - pregledni rad 
999 |c 306883  |d 306881