(Tehnička) reprodukcija kao mimetički suparnik. Pirandellov roman Bilježnice operatora Serafina Gubbija i metadrama Svatko na svoj način
Pirandellov roman Bilježnice operatora Serafina Gubbija (1915/1925) i metadramu Svatko na svoj način (1924) povezuju fabularni segment trivijalnog ljubavnog zapleta i znatan broj autocitata. Polazeći od pretpostavke da motivske i diskurzivne interferencije upućuju na zajedničku tematsku i struktural...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306292/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Umjetnost riječi : časopis za znanost o književnosti XLIX (2005), 2 ; str. 99-132 |
Glavni autor: | Čale, Morana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02591naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2005 xx hrv|d | ||
022 | |a 0503-1583 | ||
035 | |a (CROSBI)209321 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Čale, Morana | |
245 | 1 | 0 | |a (Tehnička) reprodukcija kao mimetički suparnik. Pirandellov roman Bilježnice operatora Serafina Gubbija i metadrama Svatko na svoj način / |c Čale, Morana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a (Technical) Reproduction as a Mimetic Rival: Pirandello's Novel I Quaderni di Serafino Gubbio operatore and the Metatheatrical Play Ciascuno a suo modo | |
300 | |a 99-132 |f str. | ||
363 | |a XLIX |b 2 |i 2005 | ||
520 | |a Pirandellov roman Bilježnice operatora Serafina Gubbija (1915/1925) i metadramu Svatko na svoj način (1924) povezuju fabularni segment trivijalnog ljubavnog zapleta i znatan broj autocitata. Polazeći od pretpostavke da motivske i diskurzivne interferencije upućuju na zajedničku tematsku i strukturalnu matricu pripovjednog i dramskog teksta, članak istražuje njihovo uzajamno dvojništvo sa stajališta problematike reprezentacije, reprodukcije i mimeze kao jedne od dominantnih linija cijeloga Pirandellova opusa. Odnos predloška i kopije, « ; ; ; zbiljskog» ; ; ; izvornika i kazališne odnosno filmske reprodukcije, koji se naoko tiče pitanja specifičnih za jedan ili drugi medij, u članku se privodi pojmovlju Girardove antropološke teorije o mimetičkom suparništvu kao strukturalnom sklopu koji prešutno preustrojuje doslovni smisao obaju tekstova i pruža temelje da se preispitaju dometi njihovih dosadašnjih kritičkih tumačenja. Argumenti kojima se nastoji osporiti uvriježena predodžba o obama tekstovima kao prijenosnicima Pirandellove ideologije, te osobito o romanu kao o svojevrsnu autorovu antitehnološkom manifestu, oslanjaju se, osim na teze iz nekoliko Pirandellovih eseja i na njihovu usporedbu s kulturološkim stavovima pisaca poput Waltera Benjamina i Artura Grafa, na pokušaju da se istakne metatekstualna funkcija romanesknih odnosno dramskih iskaza kao bitna odrednica tekstualnog smisla. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130408 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.08 | ||
693 | |a mimetičko suparništvo, mimeza, tehnika, reprezentacija, dvojnik, metatekstualnost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a mimetic rivalry, mimesis, technics, representation, the double, metatextuality |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Umjetnost riječi : časopis za znanost o književnosti |x 0503-1583 |g XLIX (2005), 2 ; str. 99-132 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306292 |d 306290 |