Istraživanje zadovoljstva korisnika mrežnom uslugom Pitajte knjižničara - tematsko pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu tijekom pandemije koronavirusa

Cilj. Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o iskustvu i zadovoljstvu korisnika mrežnom uslugom Pitajte knjižničara – tematsko pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu tijekom fizičkog zatvaranja Knjižnice i uspostave rada djelatnika od kuće, kada su na snazi bile mjere iz...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001136882/Details
Matična publikacija: Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
64 (2021), 1 ; str. 279-301
Glavni autori: Milovanović, Ivona (Author), Kežić Pucketić, Ivana, Mumelaš, Dolores
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.30754/vbh.64.1.850
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
Hrčak
LEADER 05784naa a22004334i 4500
001 NSK01001136882
003 HR-ZaNSK
005 20220608130605.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 220503s2021 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.30754/vbh.64.1.850 
035 |a (HR-ZaNSK)001136882 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 02  |2 2011 
080 1 |a 616  |2 2011 
100 1 |a Milovanović, Ivona  |4 aut 
245 1 0 |a Istraživanje zadovoljstva korisnika mrežnom uslugom Pitajte knjižničara - tematsko pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu tijekom pandemije koronavirusa  |h [Elektronička građa] =  |b A survey of user satisfaction with the National and University Library in Zagreb online service Ask a Librarian - thematic searches during the COVID-19 lockdown /  |c Ivona Milovanović, Ivana Kežić Pucketić, Dolores Mumelaš. 
246 3 1 |a Survey of user satisfaction with the National and University Library in Zagreb online service Ask a Librarian - thematic searches during the COVID-19 lockdown 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 296-299. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Cilj. Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o iskustvu i zadovoljstvu korisnika mrežnom uslugom Pitajte knjižničara – tematsko pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu tijekom fizičkog zatvaranja Knjižnice i uspostave rada djelatnika od kuće, kada su na snazi bile mjere izolacije radi suzbijanja širenja bolesti COVID-19. Pristup/metodologija/dizajn. U istraživanju korisnika usluge korištena je metoda ankete, za čiju se provedbu koristio mrežni anketni upitnik sastavljen od 10 pitanja. Prethodno je napravljena analiza podataka iz mrežne aplikacije Pitajte knjižničara – te- matsko pretraživanje iz koje su prikupljeni podaci o korisnicima i zahtjevima za temat- sko pretraživanje tijekom izvanrednih uvjeta rada Knjižnice te je poziv za ispunjavanje anketnog upitnika poslan na adrese e-pošte korisnika usluge u tom razdoblju. Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su kako je na odluku o korištenju usluge tematskog pretraživanja tijekom izolacije kod najvećeg broja ispitanika utjecalo dosa- dašnje pozitivno iskustvo, a zatim preporuka druge osobe. Utvrđeno je zadovoljstvo korisnika kvalitetom usluge, kao i opsegom preporučene literature, dostupnošću sadr- žaja, brzinom odgovora, pružanjem dodatnih referalnih i drugih informacija te komuni- kacijom s knjižničarom. Pokazalo se i da je velik broj ispitanika naknadno samostalno pretraživao e-izvore, što potvrđuje napore i trud djelatnika da, osim pružanja relevantnih informacija u obliku preporučene literature na traženu temu, ujedno educiraju korisnike o dostupnim mrežnim izvorima informacija. Praktična primjena. Dobivanjem povratnih informacija od korisnika usluge omo- gućeno je vrednovanje rada knjižničara – predmetnih stručnjaka zaduženih za pružanje usluge, kojima će rezultati istraživanja poslužiti u organizaciji i usavršavanju načina rada u budućnosti. 
520 |a Purpose. The aim of the paper is to present the results of a research into the experience and satisfaction of users with the online service Ask a Librarian – a thematic search of the National and University Library in Zagreb during lockdown and the establishment of work from home, when isolation measures were in place to prevent the spread of COVID-19. Approach/methodology/design. The survey method was used in the research of the service users, and a 10-question online questionnaire was created for this purpose. Before the survey, the analysis of the data from the Ask a Librarian – thematic searches online application was conducted. The data on the users and requests for the thematic searches were collected during the lockdown period in which the library was working in exceptional circumstances, and the survey invitation was sent to the e-mail addresses of the users of the service in that period. Results. The results of the survey have shown that the users" decision to use a thematic search service during the period of isolation was infl uenced by a previous positive experience with this service, or another person"s recommendation. It was found that users were satisfi ed with the quality of the service, as well as with the amount of literature recommended, the availability of content, the promptness of responses, the provision of additional references and other information, and communication with the librarians. It was shown that a large number of respondents also subsequently independently searched the e-resources, thereby confi rming the value of the effort made by librarians to educate users about the available online information sources, and not only provide the relevant information on a particular topic in the form of recommended literature. 
653 |a Pitajte knjižničara 
653 0 |a Knjižnice  |a Korisnici  |a Tematsko pretraživanje  |a Istraživanje korisnika  |a Izvanredni uvjeti rada  |a Pandemija COVID-19 
653 2 |a Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu 
700 1 |a Kežić Pucketić, Ivana  |4 aut 
700 1 |a Mumelaš, Dolores  |4 aut 
773 0 |t Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)  |x 1334-6938  |g 64 (2021), 1 ; str. 279-301  |w nsk.(HR-ZaNSK)000517295 
981 |b Be2021  |b B02/21 
998 |b dalo2206 
856 4 0 |u https://doi.org/10.30754/vbh.64.1.850 
856 4 0 |u http://www.hkdrustvo.hr/vjesnik-bibliotekara-hrvatske/index.php/vbh/article/view/850  |y Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/258379  |y Hrčak