Vokalni citati slavonskog melosa u skladbi Vukovarski requiem autora Davora Bobića

Nakon Prvoga svjetskog rata, pojavom neonacionalnog smjera, započinje razdoblje značajnije primjene slavonskog melosa u umjetničkoj glazbi. Od 50-ih godina prošlog stoljeća ta je primjena, različitim intenzitetom, prisutna sve do danas pa tako glazbenom opusu nadahnutom slavonskim melosom pripada vi...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001130965/Details
Matična publikacija: Nova prisutnost (Online)
19 (2021), 1 ; str. 111-122
Glavni autor: Drenjančević, Zdravko (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31192/np.19.1.8
Hrčak
LEADER 03573naa a22003614i 4500
001 NSK01001130965
003 HR-ZaNSK
005 20220412140523.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 220311s2021 ci g |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31192/np.19.1.8 
035 |a (HR-ZaNSK)001130965 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 78  |2 2011 
100 1 |a Drenjančević, Zdravko  |4 aut 
245 1 0 |a Vokalni citati slavonskog melosa u skladbi Vukovarski requiem autora Davora Bobića  |h [Elektronička građa] /  |c Zdravko Drenjančević. 
300 |b Note. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Nakon Prvoga svjetskog rata, pojavom neonacionalnog smjera, započinje razdoblje značajnije primjene slavonskog melosa u umjetničkoj glazbi. Od 50-ih godina prošlog stoljeća ta je primjena, različitim intenzitetom, prisutna sve do danas pa tako glazbenom opusu nadahnutom slavonskim melosom pripada više od 60 skladateljskih ostvarenja. U sklopu našeg istraživanja tog opusa izdvojili smo skladbu varaždinskog skladatelja Davora Bobića pod nazivom Vukovarski requiem. Na stvaranje ove četverostavačne simfonije skladatelja su potaknula ratna stradanja grada Vukovara za vrijeme Domovinskog rata. Unutar opusa nadahnutog slavonskim melosom samo prvi stavak Bobićeve simfonije, Predskazanje, sadrži vokalne citate u izvedbi izvornog ženskog pjevačkog sastava. To je pobudilo naš znanstveni interes te postalo temom ovog rada. Skladatelj preuzima i razrađuje melodiju tradicijskog žetvenog napjeva Tri jetrve žito žele, naglašavajući citatom pripadnost grada Vukovara Slavoniji. Dokazavši podrijetlo preuzetog citata, analitički smo prikazali načine njegove primjene te ulogu izvornog ženskog pjevačkog sastava u stvaranju asocijacija slavonskog melosa. 
520 |a After the First World War, with the appearance of the neo-national musical direction, the period of a more significant use of Slavonian melos10 in art music began. Though varying in intensity, it has been present since the 1950s until today, so that the musical opus inspired by Slavonian melodies includes over 60 compositions. As a part of our research of this opus, we singled out a composition by the composer Davor Bobić called Vukovarski requiem. The composer was inspired to create this four-movement work by the ravages of war that the town of Vukovar suffered during the Homeland War. Within the opus inspired by Slavonian melos, only the first movement of Bobić’s symphony, Predskazanje, contains vocal quotations performed by the traditional female singing group. This aroused our scientific interest and became the subject of this paper. The composer takes over and elaborates the melody of the traditional harvest tune Tri jetrve žito žele, using the quote to emphasize that the town of Vukovar belongs to Slavonia. Having proven the origin of the quotation, we analytically presented the ways of its application and the role of the original female singing group in creating associations of Slavonian melos. 
653 |a Vukovarski requiem 
653 0 |a Rekvijemi  |a Simfonija  |a Slavonski melos  |a Vokalni citati 
773 0 |t Nova prisutnost (Online)  |x 1848-8676  |g 19 (2021), 1 ; str. 111-122  |w nsk.(HR-ZaNSK)000836491 
981 |b Be2021  |b B01/21 
998 |b tino2204 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31192/np.19.1.8 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/253813  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr