Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina

U predškolskoj i osnovnoškolskoj dobi djeca usvajaju temeljne matematičke vještine i vještine čitanja, koje predstavljaju osnovu njihovog daljnjeg obrazovanja. Prema Modelu razvoja matematičkog mišljenja koji predlaže Resnick (1992), djeca najprije zaključuju o konkretnim objektima bez osvrtanja na...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335681/Details
Matična publikacija: Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama"
Zagreb : Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2014.
Glavni autori: Pavlin-Bernardić, Nina (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Kuterovac Jagodić, Gordana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03557naa a22002537i 4500
003 HR-ZaFF
005 20170623151912.0
008 150109s2014 xx 1 hrv|d
999 |c 335681  |d 335678 
035 |a (CROSBI)697216 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Pavlin-Bernardić, Nina  |9 753 
245 1 0 |a Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina /  |c Nina Pavlin-Bernardić, Vesna Vlahović-Štetić, Gordana Kuterovac Jagodić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Use of applications developed within the project ICT-AAC in encouraging development of mathematical and reading skills 
300 |a 22-23  |f str. 
520 3 |a U predškolskoj i osnovnoškolskoj dobi djeca usvajaju temeljne matematičke vještine i vještine čitanja, koje predstavljaju osnovu njihovog daljnjeg obrazovanja. Prema Modelu razvoja matematičkog mišljenja koji predlaže Resnick (1992), djeca najprije zaključuju o konkretnim objektima bez osvrtanja na specifične količine (primjerice, mogu zaključiti da je jedan skup loptica manji od drugog). Na sljedećoj razini zaključuju o brojevima koji su povezani s pojedinačnim smislenim kontekstom („tri loptice plus dvije loptice su pet loptica“), nakon toga mogu zaključivati o specifičnim brojevima apstraktnom kontekstu (npr. 3 + 2 = 5), a na posljednjoj razini usvajaju opća aritmetička načela (npr. a + b – b = a). Što se tiče čitalačkih vještina, vrlo bitnim prediktorima uspjeha u čitanju pokazali su se poznavanje slova i fonološka svjesnost. Fonološka svjesnost odnosi se na prepoznavanje, stvaranje i baratanje manjim dijelovima od riječi i njen razvoj kroz predškolsku dob i početak osnovne škole prolazi kroz sljedeće faze (Kadaverek i Justice, 2004): svjesnost o riječima, svjesnost o slogovima, svjesnost o rimi, svjesnost o onsetu, prepoznavanje glasova, glasovno stapanje, glasovna raščlamba, pobrojavanje glasova te manipulacija glasovima. Aplikacije razvijene u okviru ICT-AAC projekta osmišljene su upravo tako da kod djece potiču razvoj nekih od navedenih vještina i stoga su korisne i u poučavanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama i u poučavanju djece urednog razvoja predškolske i osnovnoškolske dobi. U izlaganju ćemo prikazati mogućnosti korištenja aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih vještina (aplikacije Matematički vrtuljak i Matematička igraonica) te čitalačkih vještina (aplikacije Slovarica i Glaskalica). 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a matematičke vještine, vještine čitanja, potpomognuta komunikacija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a mathematical skills, reading skills, augmented and alternative communication  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut  |9 791 
700 1 |a Kuterovac Jagodić, Gordana  |4 aut  |9 725 
773 0 |a Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama" (15.-16. 05. 2014. ; Osijek, Hrvatska)  |t Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama"  |d Zagreb : Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2014.  |n Pavlin-Bernardić, Nina  |z 978-953-184-196-2  |g str. 22-23 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Strucni - Predavanje - Sazetak  |t 1.13