Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina
U predškolskoj i osnovnoškolskoj dobi djeca usvajaju temeljne matematičke vještine i vještine čitanja, koje predstavljaju osnovu njihovog daljnjeg obrazovanja. Prema Modelu razvoja matematičkog mišljenja koji predlaže Resnick (1992), djeca najprije zaključuju o konkretnim objektima bez osvrtanja na...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335681/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama" Zagreb : Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2014. |
Glavni autori: | Pavlin-Bernardić, Nina (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Kuterovac Jagodić, Gordana |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03557naa a22002537i 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170623151912.0 | ||
008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
999 | |c 335681 |d 335678 | ||
035 | |a (CROSBI)697216 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Pavlin-Bernardić, Nina |9 753 | |
245 | 1 | 0 | |a Primjena aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih i čitalačkih vještina / |c Nina Pavlin-Bernardić, Vesna Vlahović-Štetić, Gordana Kuterovac Jagodić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Use of applications developed within the project ICT-AAC in encouraging development of mathematical and reading skills | |
300 | |a 22-23 |f str. | ||
520 | 3 | |a U predškolskoj i osnovnoškolskoj dobi djeca usvajaju temeljne matematičke vještine i vještine čitanja, koje predstavljaju osnovu njihovog daljnjeg obrazovanja. Prema Modelu razvoja matematičkog mišljenja koji predlaže Resnick (1992), djeca najprije zaključuju o konkretnim objektima bez osvrtanja na specifične količine (primjerice, mogu zaključiti da je jedan skup loptica manji od drugog). Na sljedećoj razini zaključuju o brojevima koji su povezani s pojedinačnim smislenim kontekstom („tri loptice plus dvije loptice su pet loptica“), nakon toga mogu zaključivati o specifičnim brojevima apstraktnom kontekstu (npr. 3 + 2 = 5), a na posljednjoj razini usvajaju opća aritmetička načela (npr. a + b – b = a). Što se tiče čitalačkih vještina, vrlo bitnim prediktorima uspjeha u čitanju pokazali su se poznavanje slova i fonološka svjesnost. Fonološka svjesnost odnosi se na prepoznavanje, stvaranje i baratanje manjim dijelovima od riječi i njen razvoj kroz predškolsku dob i početak osnovne škole prolazi kroz sljedeće faze (Kadaverek i Justice, 2004): svjesnost o riječima, svjesnost o slogovima, svjesnost o rimi, svjesnost o onsetu, prepoznavanje glasova, glasovno stapanje, glasovna raščlamba, pobrojavanje glasova te manipulacija glasovima. Aplikacije razvijene u okviru ICT-AAC projekta osmišljene su upravo tako da kod djece potiču razvoj nekih od navedenih vještina i stoga su korisne i u poučavanju djece sa složenim komunikacijskim potrebama i u poučavanju djece urednog razvoja predškolske i osnovnoškolske dobi. U izlaganju ćemo prikazati mogućnosti korištenja aplikacija razvijenih u okviru projekta ICT-AAC u podržavanju i poticanju razvoja matematičkih vještina (aplikacije Matematički vrtuljak i Matematička igraonica) te čitalačkih vještina (aplikacije Slovarica i Glaskalica). | |
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a matematičke vještine, vještine čitanja, potpomognuta komunikacija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a mathematical skills, reading skills, augmented and alternative communication |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut |9 791 | |
700 | 1 | |a Kuterovac Jagodić, Gordana |4 aut |9 725 | |
773 | 0 | |a Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama" (15.-16. 05. 2014. ; Osijek, Hrvatska) |t Treći diseminacijski skup projekta "Kompetencijska mreža zasnovana na informacijsko-komunikacijskim tehnologijama za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama" |d Zagreb : Fakultet elektrotehnike i računarstva, 2014. |n Pavlin-Bernardić, Nina |z 978-953-184-196-2 |g str. 22-23 | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Strucni - Predavanje - Sazetak |t 1.13 |