Ispitivanje sekundarne jezične kompetencije u okomitoj višejezičnosti
Tamara Gazdić-Alerić i Marko Alerić Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Ispitivanje sekundarne jezične kompetencije u vertikalnoj višejezičnosti Da bi se u nastavi hrvatskoga jezika utvrdili opseg i kvaliteta usvojenoga znanja, provode se usmena i(li...
| Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335551/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Višejezičnost kao predmet multidiscipliniranih istraživanja, XXVIII. međunarodni znanstveni skup Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2014 |
| Glavni autori: | Gazdić-Alerić, Tamara (-), Alerić, Marko (Author) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 03266naa a2200217uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 003 | HR-ZaFF | ||
| 005 | 20150112114717.0 | ||
| 008 | 150109s2014 xx 1 hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)695141 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Gazdić-Alerić, Tamara | |
| 245 | 1 | 0 | |a Ispitivanje sekundarne jezične kompetencije u okomitoj višejezičnosti / |c Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a EXAMINING SECONDARY LINGUISTIC COMPETENCE IN THE CROATIAN LANGUAGE | |
| 300 | |a 32-33 |f str. | ||
| 520 | |a Tamara Gazdić-Alerić i Marko Alerić Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Ispitivanje sekundarne jezične kompetencije u vertikalnoj višejezičnosti Da bi se u nastavi hrvatskoga jezika utvrdili opseg i kvaliteta usvojenoga znanja, provode se usmena i(li) pismena ispitivanja. Ispitivanje znanja namijenjeno utvrđivanju stupnja ovladavanja hrvatskim standardnim jezikom, kao drugim materinskim jezikom u okomitoj višejezičnosti, nije samo postupak prema kojem učenike razvrstavamo i ocjenjujemo po znanju nego ono ima i bitnu ulogu u pribavljanju povratnih podataka koji su nastavnicima nužni za poboljšanje poučavanja, a učenicima kao povratni podaci koji ih motiviraju i vode u procesu učenja. Provjere znanja nam daju bitne podatke što su naši učenici naučili, koliko je kvalitetno njihovo znanje te koji je opseg naučenoga gradiva, tj. jesmo li postigli svoje ciljeve u poučavanju. U ovom će radu biti proučeni različiti materijali koji služe za provjeru usvojenosti normā hrvatskoga standardnoga jezika na osnovnoškolskoj razini. Cilj istraživanja također je i upozoriti na prihvatljivost/neprihvatljivost pismenih ispita(testova), osobito u pogledu njihove primjerenosti dobi i spoznajnim mogućnostima učenika, kao i pokušati pridonijeti usustavljivanju i standardizaciji pismenih ispita (testova) za provjeru stupnja ovladavanja jezičnim znanjima, kao i istaknuti kako je prilikom utvrđivanja nacionalnih kompetencija nastavnika u obzir potrebno uzeti i kompetenciju izrade testova kao bitnu kompetenciju kojom budući nastavnici moraju ovladati. Korpus pismenih ispita (testova) bit će proučen: α) s obzirom na tipove zadataka kojima se u njima provjeravaju jezična znanja β) s obzirom na to u kojoj se mjeri provjeravaju teorijska, a u kojoj praktična jezična znanja χ) s obzirom na to koliko provjeravana znanja prate Nastavni plan i program za osnovnu školu (2006) i u njemu predviđene ishode učenja (obrazovna postignuća), budući da se ciljevi poučavanja trebaju, u skladu s međunarodnim dokumentima o obrazovanju, odrediti kao mjerljivi ishodi učenja (engl. learning outcomes). | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 6.03 | ||
| 700 | 1 | |a Alerić, Marko |4 aut |9 481 | |
| 773 | 0 | |a Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja (25-27.04.2014. ; Zagreb, Hrvatska) |t Višejezičnost kao predmet multidiscipliniranih istraživanja, XXVIII. međunarodni znanstveni skup |d Zagreb : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku, 2014 |n Cergol Kovačević, Krstina, Udier, Sanda Lucija |z 978-953-7963-09-5 |g str. 32-33 | |
| 942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
| 999 | |c 335551 |d 335548 | ||


