Interdiskurzivne fuge u romanu "Leica format" Daše Drndić
Rad analizira roman Daše Drndić „Leica format“ (2003) iz perspektive diskurzne stilistike i to tako što motri na koji se način načelo interdiskurzivnosti artikulira na stilskoj razini romana pri čemu upravo radikalno ogoljeni interdiskurzivni šavovi postaju polaznišnom točkom interpretacije. Kao tem...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335242/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Fluminensia : časopis za filološka istraživanja 1 (2014), 1 ; str. 35-46 |
Glavni autor: | Ryznar, Anera (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02154naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20180114200245.0 | ||
008 | 150109s2014 xx hrv|d | ||
999 | |c 335242 |d 335239 | ||
035 | |a (CROSBI)717489 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Ryznar, Anera |9 653 | |
245 | 1 | 0 | |a Interdiskurzivne fuge u romanu "Leica format" Daše Drndić / |c Ryznar, Anera. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Interdiscursive Fugues in Daša Drndić's "Leica format" | |
300 | |a 35-46 |f str. | ||
363 | |a 1 |b 1 |i 2014 | ||
520 | |a Rad analizira roman Daše Drndić „Leica format“ (2003) iz perspektive diskurzne stilistike i to tako što motri na koji se način načelo interdiskurzivnosti artikulira na stilskoj razini romana pri čemu upravo radikalno ogoljeni interdiskurzivni šavovi postaju polaznišnom točkom interpretacije. Kao temeljna interdiskurzivna figura u ovom romanu uzima se fuga koja istovremeno konotira složenost, polifoničnost i interdiskurzivnu premreženost romanesknog teksta, a na metarazini otvara pitanje pamćenja i zaborava, oblikovanja i prenošenja znanja te njegova kodiranja u jeziku i diskurzu. Autobiografski pripovjedni subjekt koji se nalazi u središtu ovoga romana svoj iskaz oblikuje tako što u njega propušta 'tuđu riječ' (glasove stanovnika grada, ubijenih i nestalih, krvnika i žrtava, književnika i historigrafa) koja se postupcima kolažiranja i montaže ugrađuje u tijelo teksta. Analiza pokazuje kako u navedenom romanu Daša Drndić mapira osobnu i kolektivnu povijest usložnjavanjem i kolažiranjem različitih tipova tekstova, žanrova i diskurzā te kako se pritom stilistički zahvati na grafičkom planu romanesknog teksta produžuju u područje njegove semantike. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1300749-0751 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
693 | |a interdiskurzivnost, stil, montaža, fuga |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a interdiscursivity, style, montage, fugue |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Fluminensia : časopis za filološka istraživanja |x 0353-4642 |g 1 (2014), 1 ; str. 35-46 | |
942 | |c CLA |u 2 |z Ostalo - clanak |t 1.04 | ||
962 | |s 2-s2.0-84904706388 |w od 2015 |