Promjene u školskom uspjehu i konfliktima s roditeljima u ranoj adolescenciji

Promjene u školskom uspjehu i sve učestaliji konflikti djece i roditelja ubrajaju se u najistaknutije promjene u ranoj adolescenciji. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti kako se u razdoblju od 4. do 8. razreda osnovne škole mijenjaju školske ocjene i učestalost konflikata roditelj-dijete u razl...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318319/Details
Matična publikacija: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja
Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2013
Glavni autori: Brković, Irma (-), Levpušček Puklek, Melita (Author), Keresteš, Gordana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija sažetka
LEADER 03612naa a2200265uu 4500
005 20150618115201.0
008 131111s2013 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)626947 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 399  |a Brković, Irma 
245 1 0 |a Promjene u školskom uspjehu i konfliktima s roditeljima u ranoj adolescenciji. /  |c Brković, Irma ; Levpušček Puklek, Melita ; Keresteš, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Changes in academic achievement and school-related conflict parent-adolescent conflict in early adolescence 
300 |a 127-127  |f str. 
520 |a Promjene u školskom uspjehu i sve učestaliji konflikti djece i roditelja ubrajaju se u najistaknutije promjene u ranoj adolescenciji. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti kako se u razdoblju od 4. do 8. razreda osnovne škole mijenjaju školske ocjene i učestalost konflikata roditelj-dijete u različitim područjima (škola i učenje, provođenje slobodnog vremena, obavljanje kućanskih poslova, moralna pitanja), jesu li te promjene linearne ili su više izražene u nekim dijelovima tog razdoblja te razlikuju li se obrasci ovih promjena za dječake i djevojčice. Primjenom kohortno-sekvencijalnog nacrta istraživanja s tri točke mjerenja pratili smo 851 dijete i njihove roditelje. Primjena longitudinalnih višerazinskih analiza omogućila je utvrđivanje parametara razvojnih promjena u petogodišnjem razdoblju te spolnih razlika u obliku i nagibu razvojnih krivulja. Utvrđeno je da se školske ocjene značajno smanjuju. To smanjenje najveće je između 4. i 5. razreda, a sa svakom sljedećom godinom postaje sve manje, iako ostaje značajno sve do 8. razreda. Djevojčice kontinuirano imaju bolje ocjene i manji stupanj smanjenja ocjena nego dječaci. Učestalost konflikata djece i roditelja vezanih uz školu i učenje se u razdoblju od 4. do 8. razreda linearno povećava, pri čemu je taj porast veći za dječake nego za djevojčice. Konflikti oko tema vezanih za kućne poslove i obiteljski život, provođenje slobodnog vremena i moralna pitanja se također značajno povećavaju, ali podjednako za dječake i djevojčice. Analiza općih spolnih razlika pokazuje da su konflikti djece i roditelja oko kućnih poslova učestaliji s djevojčicama, a oko tema vezanih uz školu i moralnih tema s dječacima. Učestalost konflikata vezanih uz provođenje slobodnog vremena podjednaka je za djecu oba spola. Rezultati sugeriraju da je razdoblje rane adolescencije obilježeno nizom promjena u kvaliteti funkcioniranja adolescenata u obitelji i školi te pokazuju razlike u razvoju dječaka i djevojčica. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1400 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a konflikti roditelja i adolescenata, školski uspjeh, kohortno-sekvencijalni nacrt  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a parent-adolescent conflict, academic achievement, cohort-sequential design  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Levpušček Puklek, Melita  |4 aut 
700 1 |9 720  |a Keresteš, Gordana  |4 aut 
773 0 |a 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa (11.-13. 04. 2013. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja  |d Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet u Zagrebu, 2013  |n Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra  |z 978-953-175-463-7  |g str. 127-127  |w ffzg.(HR-ZaFF)319706 
856 |u http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Lx/-l/Lx-lAygShM2CsdeMO5mW8g/DRZB2013_knjiga-sazetaka-corr.pdf  |y Elektronička verzija sažetka 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 318319  |d 318317