|
|
|
|
LEADER |
02981naa a2200217uu 4500 |
005 |
20131205155909.0 |
008 |
131111s2012 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)599307
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|9 618
|a Slunjski, Edita
|
245 |
1 |
0 |
|a Zajednica koja uči: prevladavanje podijeljenosti teorije i prakse /
|c Edita Slunjski.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a The learning community: overcoming the gap between theory and practice
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Pokušaji mijenjanja odgojno-obrazovne prakse zasnovani na ideji birokratskog, mehaničkog uvođenja inovacija ne daju željene rezultate, o čemu svjedoče hrvatska i svjetska iskustva. Razlog tome djelomično je u tome je odgojno-obrazovna praksa previše kompleksna, nepredvidiva i dinamična, a da bi ju moglo mijenjati nešto tako statično, kao što je to teorija sama po sebi. Uz to, svaka teorija u praksi doživljava niz različitih modifikacija, s obzirom na to kako ju praktičari razumiju i u svakodnevnoj praksi oživotvore. Razumijevanje i prihvaćanje dvosmjernog, recipročnog odnosa teorije i prakse odgoja i obrazovanja, može voditi postupnom reduciranju jaza među njima. Sve se više zastupa ideja profesionalnog učenja učitelja samoj praksi, usmjerenog razvoju njihovih istraživačkih i refleksivnih kompetencija, što može voditi ostvarivanju kvalitetnije (refleksivne) prakse ali i razvoju novih teorija. Taj neprestani ciklus stvaranja teorija, te razvijanja praktičnih strategija utemeljenih na teorijama i usavršavanju teorija, predstavlja i vodeći pokretač rasta u cjelokupnoj znanosti i tehnologiji. On otvara put novim generacijama otvorenih, racionalnih, kritičkih i refleksivnih teorija, koje su se u stanju kontinuirano samoreformirati. U odgojno-obrazovnoj ustanovi, takva teorija koincidira sa shvaćanjem kurikuluma kao teorijske koncepcija koja se u praksi zajednički gradi i kontinuirano provjerava, kritički propituje, nadopunjuje i mijenja. To je svojstveno ustanovama koje se transformiraju u zajednice koje uče, jer je proces njihova razvoja nerazdvojan od zajedničkog učenja, suradnje i dijaloga svih dionika odgojno-obrazovnog procesa. Zajednicu koja uči obilježava prihvaćanje orijentacije učenje za sve ; učenike, učitelje, ali i sve ostale zainteresirane članove uže i šire socijalne zajednice, koji postaju partnerima učenja tj. ravnopravnim sustvarateljima novih razumijevanja i znanja o odgoju i obrazovanju.
|
546 |
|
|
|a HRV
|
690 |
|
|
|a 5.07
|
693 |
|
|
|a Zajednica koja uči, recipročan odnos teorije i prakse odgoja i obrazovanja, zajedničko učenje, suradnja i dijalog
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a The learning community, reciprocal relationship of theory and practice of education, joint learning, cooperation and dialogue
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|a ISSA DECET Konferencija 2012 (15.-17.10. 2012. ; Opatija, Hrvatska)
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 2
|v Recenzija
|z Znanstveni - Plenarno - Nista
|t 3.16
|
999 |
|
|
|c 318051
|d 318049
|