O dijalogu i dijalogičnosti u Držićevim komedijama
U radu se analiziraju tipovi i modusi dijaloga i monologa u Držićevim komedijama, ponajprije u Dundu Maroju i Skupu. Nakon pregleda postojeće literature o tom predmetu, opisuju se najčešće vrste Držićevih dijaloga i monologa i nastoji se odrediti njihova funkcija u dramskoj radnji. Tipovi Držićevih...
| Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316570/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Marin Držić : 1508-2008. : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa održanog 5-7. studenoga 2008. u Zagrebu Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2010 |
| Glavni autor: | Fališevac, Dunja (-) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02441naa a22002417u 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 005 | 20170115202008.0 | ||
| 008 | 131111s2010 c 1 hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)450890 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak |d HR-ZaFF | ||
| 100 | 1 | |9 556 |a Fališevac, Dunja | |
| 245 | 1 | 0 | |a O dijalogu i dijalogičnosti u Držićevim komedijama / |c Fališevac, Dunja. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a On Dialogue and Dialogicity in Držić’s Comedies | |
| 300 | |a 233-247 |f str. | ||
| 520 | |a U radu se analiziraju tipovi i modusi dijaloga i monologa u Držićevim komedijama, ponajprije u Dundu Maroju i Skupu. Nakon pregleda postojeće literature o tom predmetu, opisuju se najčešće vrste Držićevih dijaloga i monologa i nastoji se odrediti njihova funkcija u dramskoj radnji. Tipovi Držićevih dijaloga pritom se uspoređuju s dijalozima u djelima drugih hrvatskih renesansnih dramatičara (N. Nalješković, H. Lucić, M. Vetranović). Iz činjenice naglašene agoničnosti Držićevih dijaloških replika izvodi se zaključak o Držićevoj dijalogičnosti u Bahtinovu smislu riječi, tj. o dijalogicitetu njegovih komedija: suprotstavljajući kroz dijaloge i monologe različite životne i svjetonazorske koncepcije Držić stvara moderne dramske strukture obilježene mnogoglasnošću, idejnom polifonijom koja otkriva raznolikost života i složenost ljudskog doživljaja svijeta. U Držićevim komedijama razmjenjuju se razna mišljenja, osvjetljuju se pitanja s raznih strana, konfrontiraju se različiti, često antagonistički stavovi, različite ideje, kontroverzni problemi. Tako se strukturom svojih višeglasnih dijaloga Držić suprotstavlja oficijelnom monologizmu. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301070-1056 | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301070-1057 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 6.03 | ||
| 693 | |a dijalog, monolog, dijalogicitet, pluralizam svjetonazora, mnogoglasnost |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a dialogue, monologue, dialogicity, pluralism of worldviews, polyphony |l eng |2 crosbi | ||
| 773 | 0 | |a Marin Držić : 1508-2008. (5-7. 11. 2008. ; Zagreb, Hrvatska) |t Marin Držić : 1508-2008. : zbornik radova s međunarodnoga znanstvenog skupa održanog 5-7. studenoga 2008. u Zagrebu |d Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, 2010 |n Batušić, Nikola ; Fališevac, Dunja |z 978-953-154-911-0 |g str. 233-247 | |
| 942 | |c RZB |u 2 |v međunarodna recenzija |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad |t 1.06 | ||
| 999 | |c 316570 |d 316568 | ||


