Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u motivaciji za učenje i pristupima učenju matematike kod studenata s različito izraženim perfekcionizmom. Pri tome se perfekcionizam smatra konstruktom s dvije komponente: adaptivni perfekcionizam očituje se u postavljanju visokih standarda,...
| Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315263/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja Zagreb : Školska knjiga, 2007 |
| Glavni autor: | Rovan, Daria (-) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 03361naa a2200217uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131111s2007 xx 1 hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)314964 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Rovan, Daria | |
| 245 | 1 | 0 | |a Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini / |c Rovan, Daria. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Adaptive and non-adaptive aspects of perfectionism in learning mathematics in higher education | |
| 300 | |a 131 |f str. | ||
| 520 | |a Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u motivaciji za učenje i pristupima učenju matematike kod studenata s različito izraženim perfekcionizmom. Pri tome se perfekcionizam smatra konstruktom s dvije komponente: adaptivni perfekcionizam očituje se u postavljanju visokih standarda, dok neadaptivni perfekcionizam predstavlja nesklad između osobnih standarda i stvarnog postignuća. U istraživanju je sudjelovalo 358 studenata prve godine koji pohađaju bazične kolegije iz matematike, a prikupljeni su podaci o njihovom perfekcionizmu, ciljevima postignuća, procjeni kompetentnosti u studiju i u matematici, samodeterminaciji te pristupima učenju matematike. Putem klaster-analize identificirane su tri skupine studenata koje se razlikuju po izraženosti perfekcionizma: neperfekcionisti, adaptivni i neadaptivni perfekcionisti. Analizom varijance ispitano je razlikuju li se ove skupine studenata prema svojim motivacijskim uvjerenjima i pristupima učenju. Rezultati pokazuju da postoje značajne razlike među skupinama na svim promatranim varijablama. Adaptivni perfekcionisti imaju najučinkovitiji pristup učenju karakteriziran najvišim rezultatima za dubinski i strateški pristup učenju, a najnižim za površinski pristup. Adaptivni perfekcionisti također imaju najviše izražene ciljeve s tendencijom uključivanja, samodeterminaciju, kao i najviše procjene kompetetnosti u studiju i u matematici. Kod neadaptivnih perfekcionista visoko su izraženi ciljevi postignuća s tendencijom izbjegavanja te oni sveukupno koriste nešto manje učinkovit pristup učenju. Neperfekcionisti imaju najmanje učinkovit pristup učenju s obzirom na najniže rezultate za dubinski i strateški pristup učenju, kao i za ciljeve postignuća s tendencijom uključivanja. Nalazi istraživanja imaju implikacije za poticanje djelotvornog pristupa učenju. Visoka očekivanja popraćena su različitim učinkovitim motivacijskim i kognitivnim strategijama učenja koje dovode do akademskog uspjeha. Nasuprot tome, studenti koji osjećaju nesklad između svojih očekivanja i njihovog ostvarenja, kao i oni koji nemaju visoka očekivanja, pokazuju veći broj strategija koje otežavaju učenje i studiranje. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.06 | ||
| 693 | |a perfekcionizam, motivacija, pristupi učenju |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a perfectionism, motivation, approaches to learning |l eng |2 crosbi | ||
| 773 | 0 | |a 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa (13-15.12.2007. ; Zagreb, Hrvatska) |t 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja |d Zagreb : Školska knjiga, 2007 |n Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana |z 978-953-175-302-9 |g str. 131 | |
| 942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
| 999 | |c 315263 |d 315261 | ||


