Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini

Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u motivaciji za učenje i pristupima učenju matematike kod studenata s različito izraženim perfekcionizmom. Pri tome se perfekcionizam smatra konstruktom s dvije komponente: adaptivni perfekcionizam očituje se u postavljanju visokih standarda,...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315263/Details
Matična publikacija: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
Zagreb : Školska knjiga, 2007
Glavni autor: Rovan, Daria (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03361naa a2200217uu 4500
008 131111s2007 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)314964 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Rovan, Daria 
245 1 0 |a Što donose visoka očekivanja? – Adaptivni i neadaptivni aspekti perfekcionizma pri učenju matematike na visokoškolskoj razini /  |c Rovan, Daria. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Adaptive and non-adaptive aspects of perfectionism in learning mathematics in higher education 
300 |a 131  |f str. 
520 |a Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi postoje li razlike u motivaciji za učenje i pristupima učenju matematike kod studenata s različito izraženim perfekcionizmom. Pri tome se perfekcionizam smatra konstruktom s dvije komponente: adaptivni perfekcionizam očituje se u postavljanju visokih standarda, dok neadaptivni perfekcionizam predstavlja nesklad između osobnih standarda i stvarnog postignuća. U istraživanju je sudjelovalo 358 studenata prve godine koji pohađaju bazične kolegije iz matematike, a prikupljeni su podaci o njihovom perfekcionizmu, ciljevima postignuća, procjeni kompetentnosti u studiju i u matematici, samodeterminaciji te pristupima učenju matematike. Putem klaster-analize identificirane su tri skupine studenata koje se razlikuju po izraženosti perfekcionizma: neperfekcionisti, adaptivni i neadaptivni perfekcionisti. Analizom varijance ispitano je razlikuju li se ove skupine studenata prema svojim motivacijskim uvjerenjima i pristupima učenju. Rezultati pokazuju da postoje značajne razlike među skupinama na svim promatranim varijablama. Adaptivni perfekcionisti imaju najučinkovitiji pristup učenju karakteriziran najvišim rezultatima za dubinski i strateški pristup učenju, a najnižim za površinski pristup. Adaptivni perfekcionisti također imaju najviše izražene ciljeve s tendencijom uključivanja, samodeterminaciju, kao i najviše procjene kompetetnosti u studiju i u matematici. Kod neadaptivnih perfekcionista visoko su izraženi ciljevi postignuća s tendencijom izbjegavanja te oni sveukupno koriste nešto manje učinkovit pristup učenju. Neperfekcionisti imaju najmanje učinkovit pristup učenju s obzirom na najniže rezultate za dubinski i strateški pristup učenju, kao i za ciljeve postignuća s tendencijom uključivanja. Nalazi istraživanja imaju implikacije za poticanje djelotvornog pristupa učenju. Visoka očekivanja popraćena su različitim učinkovitim motivacijskim i kognitivnim strategijama učenja koje dovode do akademskog uspjeha. Nasuprot tome, studenti koji osjećaju nesklad između svojih očekivanja i njihovog ostvarenja, kao i oni koji nemaju visoka očekivanja, pokazuju veći broj strategija koje otežavaju učenje i studiranje. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a perfekcionizam, motivacija, pristupi učenju  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a perfectionism, motivation, approaches to learning  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa (13-15.12.2007. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja  |d Zagreb : Školska knjiga, 2007  |n Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana  |z 978-953-175-302-9  |g str. 131 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 315263  |d 315261