Disleksija – nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika

Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti, pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekva...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313201/Details
Matična publikacija: Suvremeni tokovi u ranom odgoju ; znanstvena monografija Contemporary trends in early education ; scientific monography
13
Glavni autori: Erdeljac, Vlasta (-), Franc, Vendi (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02641naa a2200241uu 4500
008 131111s1912 xx hrv|d
020 |a 9789958-697-24-1 
035 |a (CROSBI)614282 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Erdeljac, Vlasta 
245 1 0 |a Disleksija – nezaobilazna tema u edukaciji odgojitelja, učitelja i predmetnih nastavnika /  |c Erdeljac, Vlasta ; Franc, Vendi. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Dyslexia – the unavoidable topic in the education of kindergarten, class and subject teachers 
300 |a 637-649  |f str. 
520 |a Rad polazi od ideje da je disleksija kompleksna kognitivno utemeljena poteškoća koja se, osim u samom čitanju, može manifestirati u različitim sferama ljudskih aktivnosti, pa u tom smislu predstavlja ozbiljnu prepreku u ostvarivanju očekivanoga učenikova uspjeha prije svega u obrazovanju. Bez adekvatnog tretmana disleksija može imati kumulativan negativan efekt ne samo za pojedinca već i za širu društvenu zajednicu. Zbog toga je potrebno prepoznati rizičnu djecu već u vrtićkoj i osnovnoškolskoj dobi. Da bi rano otkrivanje simptoma disleksije bilo moguće, treba dodatno obrazovati one koji se po prirodi svojega posla susreću s djecom u njihovoj ranoj dobi – odgojitelje, učitelje i predmetne nastavnike. Kako bi rehabilitacija dislektične djece bila što uspješnija, u taj proces treba uključiti (uz roditelje) i interdisciplinarni tim stručnjaka – ponajprije logopede, psihologe, neuro i psiholingviste. Provedeno pilot-istraživanje obuhvatilo je podatke o postojećim studijskim programima i pružilo uvid u stečene kompetencije današnjih odgojitelja/učitelja/predmetnih nastavnika, te ukazalo na problem nesustavne i nedovoljne edukacije o disleksiji i metodama rada s rizičnom skupinom djece. Rezultati su pokazali da je promjena tih studijskih programa ili pedagoških modula nužna, s posebnim obzirom na kompleksan problem disleksije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 227-2270674-0724 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a disleksija, edukacija nastavnika, interdisciplinarni pristup  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Dyslexia, teacher education, interdisciplinary approach  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Franc, Vendi  |4 aut 
773 0 |t Suvremeni tokovi u ranom odgoju ; znanstvena monografija Contemporary trends in early education ; scientific monography  |d Zenica : Islamski pedagoški fakultet Univerziteta u Zenici Faculty of Islamic Education of the University of Zenica, 1912  |h 13  |n Pehlić, Izet ; Vejo, Edina ; Hasanagić, Anela  |z 978-9958-697-24-1  |g str. 637-649 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 1  |z Znanstveni 
999 |c 313201  |d 313199