Što određuje međuetničke stavove adolescenata u podijeljenoj zajednici?
Škola je jedan od najvažnijih socijalizacijskih agenasa. Osim znanja, škola prenosi i društvene norme i nacionalne vrednote, čuva etnički identitet i njeguje društveno poželjna ponašanja. Identitetna funkcija škole posebno je istaknuta u obrazovanju manjina, pa ovaj rad ispituje mogućnost predikcije...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309963/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Društvena istraživanja 21 (2012), 4 ; str. 901-921 |
Glavni autori: | Čorkalo Biruški, Dinka (-), Ajduković, Dean (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 02897naa a2200313uu 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | HR-ZaFF | ||
005 | 20170629152623.0 | ||
008 | 131105s2012 ci hrv|d | ||
999 | |c 309963 |d 309961 | ||
022 | |a 1330-0288 | ||
024 | 7 | |2 doi |a 10.5559/di.21.4.05 | |
035 | |a (CROSBI)613239 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 395 |a Čorkalo Biruški, Dinka | |
245 | 1 | 0 | |a Što određuje međuetničke stavove adolescenata u podijeljenoj zajednici? / |c Čorkalo Biruški, Dinka ; Ajduković, Dean. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a What Determines Adolescents' Interethnic Attitudes In a Divided Community? | |
300 | |a 901-921 |f str. | ||
363 | |a 21 |b 4 |i 2012 | ||
520 | |a Škola je jedan od najvažnijih socijalizacijskih agenasa. Osim znanja, škola prenosi i društvene norme i nacionalne vrednote, čuva etnički identitet i njeguje društveno poželjna ponašanja. Identitetna funkcija škole posebno je istaknuta u obrazovanju manjina, pa ovaj rad ispituje mogućnost predikcije stavova prema školskoj i socijalnoj integraciji djece u Vukovaru, koja se školuju u specifičnom kontekstu odijeljenih razreda u kojima se nastava odvija na hrvatskom te na srpskom jeziku i pismu. Ovaj je sustav uspostavljen Erdutskim sporazumom 1995. i traje i danas. Cilj je ovog rada ispitati mogućnost predikcije stavova prema školskoj i izvanškolskoj integraciji djece na temelju sociodemografskih i identitetnih varijabli, stava prema vrijednosti obrazovanja te međuetničkih stavova i ponašanja. Hijerarhijske regresijske analize stava prema školskoj i izvanškolskoj integraciji na podacima hrvatske i srpske djece od 12 do 16 godina, prikupljenima 2001. godine (N=718) i 2007. godine (N=703), pokazale su da su identitet, te međuetnički stavovi i ponašanja, vrlo dobar prediktor integracijskih stavova, i to bolji kod većine i nešto bolji prema školskoj integraciji. S vremenom međuetnički stavovi postaju sve bolji prediktor integracijskih stavova, upućujući na sve snažniju unutaretničku homogenizaciju djece. Rezultati su interpretirani pod vidom odnosa većine i manjine u multietničkim zajednicama te je istaknuta uloga škola u integracijskim procesima. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301422-1418 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a međuetnički stavovi i ponašanja, manjinsko obrazovanje, etnički identitet, odnosi manjine i većine |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a interethnic attitudes and behaviors, minority education, ethnic identity, minority and majority relations |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 396 |a Ajduković, Dean |4 aut | |
773 | 0 | |t Društvena istraživanja |x 1330-0288 |g 21 (2012), 4 ; str. 901-921 |w ffzg.(HR-ZaFF)239131 | |
856 | 4 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=140358 |y Elektronička verzija članka | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |w WOS:000209070800005 |s 2-s2.0-84876467741 |