Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici
Na temelju Bandurine teorije socijalnog učenja pretpostavlja se da su učitelji tijekom školovanja modeli učeničkih stavova i uvjerenja vezanih uz obrazovne sadržaje. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati stavove i uvjerenja prema matematici predmetnih nastavnika matematike i učitelja razredne nast...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309004/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Odgojne znanosti 12 (2010), 2 ; str. 385-397 |
Glavni autori: | Pavlin-Bernardić, Nina (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Mišurac Zorica, Irena |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 03056naa a2200289uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160815233006.0 | ||
008 | 131105s2010 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)511197 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 753 |a Pavlin-Bernardić, Nina | |
245 | 1 | 0 | |a Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici / |c Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Mišurac Zorica, Irena. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a University students' and elementary school teachers' mathematics attitudes and beliefs | |
300 | |a 385-397 |f str. | ||
363 | |a 12 |b 2 |i 2010 | ||
520 | |a Na temelju Bandurine teorije socijalnog učenja pretpostavlja se da su učitelji tijekom školovanja modeli učeničkih stavova i uvjerenja vezanih uz obrazovne sadržaje. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati stavove i uvjerenja prema matematici predmetnih nastavnika matematike i učitelja razredne nastave te studenata koji se školuju za učiteljski odnosno nastavnički poziv. U ispitivanju je sudjelovalo 79 studenata i 78 učitelja. Ispitani su studenti 4. godine Učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu (N = 45) i studenti 4. godine nastavničkog smjera Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu (N = 34) te učitelji razredne nastave (N = 41) i predmetni učitelji matematike (N = 37) u zagrebačkim osnovnim školama. Svi sudionici su ispunjavali Ljestvicu za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici, a studenti su uz to ispunjavali i Ljestvicu za ispitivanje straha od matematike. Rezultati pokazuju da su dobiveni stavovi prema matematici pozitivni, učitelji su iskazali pozitivnije stavove prema matematici od studenata ; studenti PMF-a i predmetni učitelji matematike iskazali su pozitivnije stavove od studenata i učitelja razredne nastave. Studenti učiteljskog studija iskazuju nešto negativnije stavove prema matematici od ostalih ispitanih skupina. Uvjerenje da je matematika više muška nego ženska domena je vrlo slabo izraženo i nema razlika među skupinama. U urođenost matematičkih sposobnosti manje vjeruju studenti i učitelji matematike, dok studenti učiteljskog studija u nešto većoj mjeri od ostalih ispitanih skupina smatraju da su te sposobnosti urođene. Kad je riječ o strahu od matematike on je, očekivano, viši kod studenata razredne nastave nego kod studenata matematike. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a stavovi prema matematici, strah od matematike, studenti, učitelji matematike |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a math attitudes, math anxiety, students, math teachers |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 791 |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut | |
700 | 1 | |a Mišurac Zorica, Irena |4 aut | |
773 | 0 | |t Odgojne znanosti |x 1846-1204 |g 12 (2010), 2 ; str. 385-397 |w ffzg.(HR-ZaFF)238411 | |
856 | 4 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=101927 |y Elektronička verzija članka | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |w WOS:000288885200010 |s 2-s2.0-79958704554 | ||
999 | |c 309004 |d 309002 |