Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici

Na temelju Bandurine teorije socijalnog učenja pretpostavlja se da su učitelji tijekom školovanja modeli učeničkih stavova i uvjerenja vezanih uz obrazovne sadržaje. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati stavove i uvjerenja prema matematici predmetnih nastavnika matematike i učitelja razredne nast...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309004/Details
Matična publikacija: Odgojne znanosti
12 (2010), 2 ; str. 385-397
Glavni autori: Pavlin-Bernardić, Nina (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author), Mišurac Zorica, Irena
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 03056naa a2200289uu 4500
005 20160815233006.0
008 131105s2010 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)511197 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 753  |a Pavlin-Bernardić, Nina 
245 1 0 |a Studentski i učiteljski stavovi i uvjerenja o matematici /  |c Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović-Štetić, Vesna ; Mišurac Zorica, Irena. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a University students' and elementary school teachers' mathematics attitudes and beliefs 
300 |a 385-397  |f str. 
363 |a 12  |b 2  |i 2010 
520 |a Na temelju Bandurine teorije socijalnog učenja pretpostavlja se da su učitelji tijekom školovanja modeli učeničkih stavova i uvjerenja vezanih uz obrazovne sadržaje. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati stavove i uvjerenja prema matematici predmetnih nastavnika matematike i učitelja razredne nastave te studenata koji se školuju za učiteljski odnosno nastavnički poziv. U ispitivanju je sudjelovalo 79 studenata i 78 učitelja. Ispitani su studenti 4. godine Učiteljskog studija Filozofskog fakulteta u Splitu (N = 45) i studenti 4. godine nastavničkog smjera Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Zagrebu (N = 34) te učitelji razredne nastave (N = 41) i predmetni učitelji matematike (N = 37) u zagrebačkim osnovnim školama. Svi sudionici su ispunjavali Ljestvicu za ispitivanje stavova i uvjerenja prema matematici, a studenti su uz to ispunjavali i Ljestvicu za ispitivanje straha od matematike. Rezultati pokazuju da su dobiveni stavovi prema matematici pozitivni, učitelji su iskazali pozitivnije stavove prema matematici od studenata ; studenti PMF-a i predmetni učitelji matematike iskazali su pozitivnije stavove od studenata i učitelja razredne nastave. Studenti učiteljskog studija iskazuju nešto negativnije stavove prema matematici od ostalih ispitanih skupina. Uvjerenje da je matematika više muška nego ženska domena je vrlo slabo izraženo i nema razlika među skupinama. U urođenost matematičkih sposobnosti manje vjeruju studenti i učitelji matematike, dok studenti učiteljskog studija u nešto većoj mjeri od ostalih ispitanih skupina smatraju da su te sposobnosti urođene. Kad je riječ o strahu od matematike on je, očekivano, viši kod studenata razredne nastave nego kod studenata matematike. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a stavovi prema matematici, strah od matematike, studenti, učitelji matematike  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a math attitudes, math anxiety, students, math teachers  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 791  |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut 
700 1 |a Mišurac Zorica, Irena  |4 aut 
773 0 |t Odgojne znanosti  |x 1846-1204  |g 12 (2010), 2 ; str. 385-397  |w ffzg.(HR-ZaFF)238411 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=101927  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000288885200010  |s 2-s2.0-79958704554 
999 |c 309004  |d 309002