Problem kontinuiteta između antike i romanike u umjetnosti istočnog Jadrana
Uz praćenje stanja istraživanja ranoga srednjeg vijeka u Evropi i kritičkim ispitivanjem već iznesenih postavki o pitanju kontinuiteta, u raspravi se nastoji pokazati složenost procesa razvoja umjetnosti na istočnom Jadranu u promatranom razdoblju. Odvojivši ranosrednjovjekovnu umjetnost 7. i 8. sto...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307076/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Radovi Instituta za povijest umjetnosti (Milanu Prelogu u spomen) 12-13 (1988-1989), str. 41-48 |
Glavni autor: | Jurković, Miljenko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02157naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s1989 xx hrv|d | ||
022 | |a 0350-3437 | ||
035 | |a (CROSBI)325341 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Jurković, Miljenko | |
245 | 1 | 0 | |a Problem kontinuiteta između antike i romanike u umjetnosti istočnog Jadrana / |c Jurković, Miljenko. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Problem of the Continuity between Classical and Romanesque Art of the Eastern Adriatic | |
300 | |a 41-48 |f str. | ||
363 | |a 12-13 |i 1988-1989 | ||
520 | |a Uz praćenje stanja istraživanja ranoga srednjeg vijeka u Evropi i kritičkim ispitivanjem već iznesenih postavki o pitanju kontinuiteta, u raspravi se nastoji pokazati složenost procesa razvoja umjetnosti na istočnom Jadranu u promatranom razdoblju. Odvojivši ranosrednjovjekovnu umjetnost 7. i 8. stoljeća od nastupajućeg stila predromanike, učvršćuje se za to razdoblje teza M. Preloga o pasivnoj negaciji antike. Nasuprot tome, istočnojadranska predromanika 9-11. stoljeća ne promatra se kao jedinstven umjetnički fenomen, već postavlja teza da istočni Jadran 9. stoljeća nije jedinstven umjetnički prostor, nego zasebne cjeline određene političkim granicama, u kojima različito očitovanje određuju različite liturgijske koncepcije. Tek u poodmakloj fazi razvoja stila, nestajanjem različitih podloga, formira se specifična istočnojadranska predromanika sa svojim regionalnim obilježjima. U pitanju kontinuiteta, dok Bizantska Dalmacija u 9. stoljeću i dalje riješava naslijeđene paleobizantske probleme, u Hrvatskoj dolazi do kvalitativnog pomaka u oblikovanju prostora i samim time do raskida s nekim elementima kontinuiteta. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.09 | ||
693 | |a Istočni Jadran, umjetnost, antika, romanika, rani srednji vijek, kontinuitet |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Eastern Adriatic, Art, Antiquity, Romanesque, Early Middle Ages, continuity |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti (Milanu Prelogu u spomen) |x 0350-3437 |g 12-13 (1988-1989), str. 41-48 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 307076 |d 307074 |