Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole

Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzor...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306961/Details
Matična publikacija: Metodika
8 (2007), 14 ; str. 148-159
Glavni autori: Geld, Renata (-), Stanojević, Mateusz-Milan (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02162naa a2200265uu 4500
008 131105s2007 xx hrv|d
022 |a 1332-7879 
035 |a (CROSBI)307319 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Geld, Renata 
245 1 0 |a Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole /  |c Geld, Renata ; Stanojević, Mateusz-Milan. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Reading comprehension: statistical analysis of test results for primary and secondary schools 
300 |a 148-159  |f str. 
363 |a 8  |b 14  |i 2007 
500 |a Rad je objavljen i na engleskome jeziku u istome broju na str. 160-172. 
520 |a Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzorku od 1254 učenika i u četvrtom razredu srednje škole na uzorku od 656 srednjoškolaca. Istraživanje je pokazalo da veći broj sati učenja engleskoga u školi ima pozitivan utjecaj na rezultate u vještini čitanja kod srednjoškolaca, ali ne i kod osnovnoškolaca. Ocjena iz engleskoga umjereno je povezana s rezultatom na testu čitanja. Učenje engleskoga izvan škole ima pozitivan utjecaj na rezultate u testu čitanja u osnovnim školama, dok taj utjecaj nije zamjetan u srednjim školama. Učenje drugih stranih jezika, a posebice njemačkoga, ima pozitivan utjecaj na vještinu čitanja kod svih ispitanika. Najzad, korištenje Interneta ima pozitivnu povezanost s vještinom čitanja kod učenika osnovne škole. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301001-0988 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a osnovna škola, razumijevanje teksta čitanjem, srednja škola  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a primary school, reading comprehension, secondary school  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Stanojević, Mateusz-Milan  |4 aut 
773 0 |t Metodika  |x 1332-7879  |g 8 (2007), 14 ; str. 148-159 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306961  |d 306959