Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole

Interakcija između učitelja i učenika kao i školski uspjeh učenika u velikoj mjeri ovise o učenikovom ponašanju u razredu i učiteljevoj percepciji problematičnosti različitih učeničkih ponašanja. U ovom radu ispitano je koliko problematičnima učitelji razredne nastave procjenjuju učeničke emocionaln...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306821/Details
Matična publikacija: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja
42 (2006), 1 ; str. 3-15
Glavni autor: Keresteš, Gordana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02887naa a2200241uu 4500
008 131105s2006 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)274937 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Keresteš, Gordana  |9 720 
245 1 0 |a Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole /  |c Keresteš, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Teachers' perceptions of emotional and behavioral difficulties of lower grades elementary school students 
300 |a 3-15  |f str. 
363 |a 42  |b 1  |i 2006 
520 |a Interakcija između učitelja i učenika kao i školski uspjeh učenika u velikoj mjeri ovise o učenikovom ponašanju u razredu i učiteljevoj percepciji problematičnosti različitih učeničkih ponašanja. U ovom radu ispitano je koliko problematičnima učitelji razredne nastave procjenjuju učeničke emocionalne teškoće i teškoće u ponašanju te ovise li njihove procjene o djetetovoj dobi. U istraživanju su sudjelovale 142 učiteljice i 7 učitelja razredne nastave iz 47 škola Krapinsko-zagorske županije, koji su procjenjivali problematičnost i učestalost tri skupine teškoća i poremećaja kod svojih učenika: emocionalnih, agresivnih i antisocijalnih te poremećaja pažnje i hiperaktivnosti. Ukupno su procjenama učitelja/ica obuhvaćena ponašanja 2620 učenica i učenika nižih razreda osnovne škole (1285 djevojčica te 1335 dječaka). Rezultati su pokazali da učitelji(ca)ma najveći problem u radu predstavljaju problemi pažnje i hiperaktivnost učenika, potom agresivnost i antisocijalna ponašanja, dok su im najmanji problem emocionalne teškoće učenika. Procjene problematičnosti nisu povezane s dobi djeteta, osim za teškoće pažnje i hiperaktivnost, koje su procijenjene manje problematičnima kod učenika 4. razreda u odnosu na učenike 1. razreda. Utvrđeno je također da su učiteljske procjene zastupljenosti teškoća i poremećaja kod djece mlađe školske dobi približno sukladne podacima o prevalenciji psihičkih poremećaja dobivenim epidemiološkim studijama. U raspravi rezultata istaknuta je važnost istraživanja učiteljske percepcije dječjih emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju te mogućnost korištenja procjena učitelja kao početnih mjera u procesu identifikacije učenika s teškoćama u razvoju. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130469 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a emocionalne teškoće, teškoće u ponašanju, učenici, učiteljske procjene  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a emotional difficulties, behavioral disorders, students, teachers' perceptions  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja  |x 1331-3010  |g 42 (2006), 1 ; str. 3-15 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |s 2-s2.0-33751348516 
999 |c 306821  |d 306819