Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu?

Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redosli...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306622/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
9 (2006), 1 ; str. 21-34
Glavni autori: Vlahović-Štetić, Vesna (-), Nadilo, Marija (Author), Pavlin-Bernardić, Nina
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02707naa a2200253uu 4500
008 131105s2006 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)253758 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna  |9 791 
245 1 0 |a Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu? /  |c Vlahović-Štetić, Vesna ; Nadilo, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Counting: do we first acquire the principles or the skill 
300 |a 21-34  |f str. 
363 |a 9  |b 1  |i 2006 
520 |a Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redoslijed usvajanja obrnut. U skladu s modelom „ načela prije vještine“ ovim radom provjeravano je postoje li razlike u uspješnosti brojenja djece različite dobi i to s obzirom na prostorni raspored elemenata u skupu, postoje li razlike po dobi u dječjoj uspješnosti u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja koje obavlja netko drugi (lutak), te postoje li razlike u dječjoj uspješnosti u brojenju (proceduralno znanje) i prepoznavanju pravilnosti brojenja (konceptualno znanje). U istraživanju je ukupno sudjelovalo 88 sudionika podijeljenih u tri dobne skupine: mlađa (djeca od 5 do 6 godina) srednja (djeca od 6 do 7 godina) i starija (djeca od 7 do 8 godina). Utvrđeno je da su djeca iz srednje i starije dobne skupine značajno uspješnija u brojenju od djece iz mlađe skupine. Sudionici su bili najuspješniji u brojanju na setu s rasporedom elemenata u redu, pa u trokutu, a najmanje su uspješni bili kada su elementi bili raspoređeni u kružnici ili po slučaju. Podjednako se uspješno prepoznaje pravilno i nepravilno brojenje lutka pri čemu su opet djeca iz srednje i starije skupine uspješnija od mlađe. Uspješnost djece u brojenju je značajno bolja od uspješnosti u prepoznavanju pravilnosti brojenja. Dobiveni nalazi nisu potvrdili model „ načelo prije vještine“ , naprotiv, ukazuju na bolju dječju usvojenost proceduralnog nego konceptualnog znanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130413 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a brojenje, dob, prostorni raspored elemenata, model  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a counting, age, spatial arrangement of elements in the set,  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Nadilo, Marija  |4 aut 
700 1 |a Pavlin-Bernardić, Nina  |4 aut  |9 753 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 9 (2006), 1 ; str. 21-34 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306622  |d 306620