Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu?
Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redosli...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306622/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 9 (2006), 1 ; str. 21-34 |
Glavni autori: | Vlahović-Štetić, Vesna (-), Nadilo, Marija (Author), Pavlin-Bernardić, Nina |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02707naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2006 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)253758 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Vlahović-Štetić, Vesna |9 791 | |
245 | 1 | 0 | |a Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu? / |c Vlahović-Štetić, Vesna ; Nadilo, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Counting: do we first acquire the principles or the skill | |
300 | |a 21-34 |f str. | ||
363 | |a 9 |b 1 |i 2006 | ||
520 | |a Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redoslijed usvajanja obrnut. U skladu s modelom „ načela prije vještine“ ovim radom provjeravano je postoje li razlike u uspješnosti brojenja djece različite dobi i to s obzirom na prostorni raspored elemenata u skupu, postoje li razlike po dobi u dječjoj uspješnosti u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja koje obavlja netko drugi (lutak), te postoje li razlike u dječjoj uspješnosti u brojenju (proceduralno znanje) i prepoznavanju pravilnosti brojenja (konceptualno znanje). U istraživanju je ukupno sudjelovalo 88 sudionika podijeljenih u tri dobne skupine: mlađa (djeca od 5 do 6 godina) srednja (djeca od 6 do 7 godina) i starija (djeca od 7 do 8 godina). Utvrđeno je da su djeca iz srednje i starije dobne skupine značajno uspješnija u brojenju od djece iz mlađe skupine. Sudionici su bili najuspješniji u brojanju na setu s rasporedom elemenata u redu, pa u trokutu, a najmanje su uspješni bili kada su elementi bili raspoređeni u kružnici ili po slučaju. Podjednako se uspješno prepoznaje pravilno i nepravilno brojenje lutka pri čemu su opet djeca iz srednje i starije skupine uspješnija od mlađe. Uspješnost djece u brojenju je značajno bolja od uspješnosti u prepoznavanju pravilnosti brojenja. Dobiveni nalazi nisu potvrdili model „ načelo prije vještine“ , naprotiv, ukazuju na bolju dječju usvojenost proceduralnog nego konceptualnog znanja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130413 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a brojenje, dob, prostorni raspored elemenata, model |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a counting, age, spatial arrangement of elements in the set, |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Nadilo, Marija |4 aut | |
700 | 1 | |a Pavlin-Bernardić, Nina |4 aut |9 753 | |
773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9264 |g 9 (2006), 1 ; str. 21-34 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306622 |d 306620 |