Roditeljske implicitne teorije dječje inteligencije: Razlike u funkciji spola i obrazovanja

Rad prikazuje rezultate istraživanja roditeljskih laičkih (implicitnih) teorija dječje inteligencije. Uzorak se sastojao od 108 roditelja predškolske djece. Cilj rada bio je ispitati razlikuju li se implicitne teorije očeva i majki, odnosno teorije roditelja različitog obrazovanja. Implicitne teorij...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306595/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
8 (2005), 2 ; str. 147-161
Glavni autori: Ferenčić, Janko (-), Keresteš, Gordana (Author), Bratko, Denis
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03016naa a2200277uu 4500
008 131105s2005 xx hrv|d
022 |a 1331-9264 
035 |a (CROSBI)248066 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Ferenčić, Janko 
245 1 0 |a Roditeljske implicitne teorije dječje inteligencije: Razlike u funkciji spola i obrazovanja /  |c Ferenčić, Janko ; Keresteš, Gordana ; Bratko, Denis. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Parental implicit theories of children's intelligence: Gender and educational differences 
300 |a 147-161  |f str. 
363 |a 8  |b 2  |i 2005 
520 |a Rad prikazuje rezultate istraživanja roditeljskih laičkih (implicitnih) teorija dječje inteligencije. Uzorak se sastojao od 108 roditelja predškolske djece. Cilj rada bio je ispitati razlikuju li se implicitne teorije očeva i majki, odnosno teorije roditelja različitog obrazovanja. Implicitne teorije mjerene su prilagođenim upitnikom koji su u svojem istraživanju koristili Okagaki i Sternberg (1993). Upitnik se sastoji od šest skala organiziranih u dvije šire dimenzije implicitnih teorija. Prva dimenzija predstavlja nekognitivne aspekte implicitnih teorija i obuhvaća skale važnosti socijalnih vještina, važnosti sposobnosti upravljanja sobom, te važnosti motivacije za zadatke. Druga dimenzija predstavlja kognitivne aspekte implicitnih teorija dječje inteligencije i obuhvaća skale važnosti vještina za rješavanje problema, važnosti verbalnih vještina, te važnosti kreativnosti. Analize varijance pokazale su glavni efekt spola za nekognitivne aspekte implicitnih teorija dječje inteligencije. Pri procjenjivanju karakteristika inteligentnog djeteta majke su, u odnosu na očeve, veću važnost pridavale motivaciji za zadatke. Kod kognitivnih aspekata implicitnih teorija spolne razlike nisu uočene. No, u tom je aspektu uočen glavni efekt obrazovanja. Obrazovaniji roditelji su pri procjenjivanju karakteristika inteligentnog djeteta veću važnost pridavali kognitivnim aspektima: rješavanju problema, kreativnosti i verbalnim vještinama. Postoji i interakcija spola i obrazovanja roditelja za dvije subskale, kao i za ukupan rezultat na dimenziji kognitivnih aspekata implicitnih teorija. Očevi visokog obrazovanja su u odnosnu na očeve srednjeg obrazovanja značajno više vrednovali kreativnost i verbalne vještine, dok je navedena razlika bila manja kod jednako obrazovanih majki. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130469 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130484 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a implicitne teorije, laičke teorije, inteligencija, roditelji, djeca, spolne razlike, obrazovanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a implicit theory, lay theory, intelligence, parents, children, sex differences, education  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Keresteš, Gordana  |4 aut  |9 720 
700 1 |9 398  |a Bratko, Denis  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 8 (2005), 2 ; str. 147-161 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306595  |d 306593