Mjerenje agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece: Usporedba procjena različitih procjenjivača

Cilj ovog rada bio je usporediti različite mjere agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece. Podaci o dječjem ponašanju prikupljeni su od učenika viših razreda osnovnih škola, njihovih roditelja, vršnjaka iz razreda i razrednika. Kod procjena agresivnoga ponašanja svih pet upotrijebljenih...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306594/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja
81-82 (2006), 1-2 ; str. 241-264
Glavni autor: Keresteš, Gordana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02613naa a2200241uu 4500
008 131105s2006 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)248065 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Keresteš, Gordana  |9 720 
245 1 0 |a Mjerenje agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece: Usporedba procjena različitih procjenjivača /  |c Keresteš, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Measuring school-children's aggressive and prosocial behavior: Comparison of ratings of different informants 
300 |a 241-264  |f str. 
363 |a 81-82  |b 1-2  |i 2006 
520 |a Cilj ovog rada bio je usporediti različite mjere agresivnoga i prosocijalnoga ponašanja školske djece. Podaci o dječjem ponašanju prikupljeni su od učenika viših razreda osnovnih škola, njihovih roditelja, vršnjaka iz razreda i razrednika. Kod procjena agresivnoga ponašanja svih pet upotrijebljenih mjera (samoprocjene, procjene vršnjaka, procjene razrednika, procjene majki, procjene očeva) bilo je u značajnim međusobnim korelacijama, pri čemu su korelacije bile najniže između samoprocjena i ostalih mjera, a najviše između procjena očeva i majki te vršnjaka i razrednika. Kod prosocijalnoga ponašanja samoprocjene su značajno korelirale jedino sa procjenama očeva, dok su sve ostale mjere bile u značajnim međusobnim korelacijama. Kod agresivnoga ponašanja sve su korelacije bile više nego kod prosocijalnog. Analizom slaganja različitih procjenjivača u identificiranju djece koja su najviše, odnosno najmanje agresivna i prosocijalna potvrđeni su rezultati korelacijskih analiza, ali su uz samoprocjene vršnjačke procjene također pokazale slabije podudaranje s ostalim mjerama. U skladu s očekivanjem i ranijim empirijskim nalazima, svih pet procjenjivača dječake je procijenilo agresivnijima i manje prosocijalnima od djevojčica. U raspravi su razmotrene prednosti i nedostaci svake od primijenjenih mjera, a naglašene su i praktične implikacije dobivenih rezultata i važnost ispitivanja ponašanja u različitom kontekstu. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130469 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a osnovnoškolska djeca, agresivnost, prosocijalno ponašanje, situacijska specifičnost, spolne razlike  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a elementary school children, aggressiveness, prosocial behavior, situational specifics, gender differences  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Društvena istraživanja  |x 1330-0288  |g 81-82 (2006), 1-2 ; str. 241-264 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000237408900014  |s 2-s2.0-33646098167 
999 |c 306594  |d 306592