Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob

Cilj rada bio je ispitati postoje li razlike u depresivnosti s obzirom na darovitost, školski uspjeh, spol i dob učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici 7. i 8. razreda iz pet zagrebačkih osnovnih škola, koji su u trećem razredu prošli kroz postupak identifikacije darovitih učenika. Uzorak se...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306407/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
8 (2005), 1 ; str. 7-22
Glavni autori: Bumber, Željka (-), Keresteš, Gordana (Author), Slaviček, Melanija
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02812naa a2200253uu 4500
008 131105s2005 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)217856 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Bumber, Željka 
245 1 0 |a Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob /  |c Bumber, Željka ; Keresteš, Gordana ; Slaviček, Melanija. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Differences in depression in relation to giftedness, school performance, age and sex of the students 
300 |a 7-22  |f str. 
363 |a 8  |b 1  |i 2005 
520 |a Cilj rada bio je ispitati postoje li razlike u depresivnosti s obzirom na darovitost, školski uspjeh, spol i dob učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici 7. i 8. razreda iz pet zagrebačkih osnovnih škola, koji su u trećem razredu prošli kroz postupak identifikacije darovitih učenika. Uzorak se sastojao od 75-oro djece koja su identificirana kao darovita, te 75-oro djece koja su po slučaju uvrštena u kontrolnu skupinu. U uzorku su u podjednakoj mjeri bile zastupljene djevojčice (n = 70) i dječaci (n = 80), kao i učenici 7. (n = 77) i 8. (n = 73) razreda. Prema školskom uspjehu, djeca su svrstana u skupine odličnih (n = 71) i ostalih (n = 79) učenika. Identifikacija darovitih učenika izvršena je na temelju rezultata primjene Ravenovih Standardnih progresivnih matrica te ljestvica PROFNAD i PRONAD– U (Koren, 1989.). Depresivnost je izmjerena skalom samoprocjena. Rezultati analize varijance u kojoj su darovitost, školski uspjeh, spol i dob imali status nezavisnih varijabli, a rezultat na skali depresivnosti status zavisne varijable, pokazali su da su učenici osmog razreda depresivniji od učenika sedmih razreda, pri čemu toj razlici najviše doprinose razlike između starijih i mlađih djevojčica. Daroviti učenici nisu se razlikovali od kontrolne skupine po svojoj depresivnosti, ali je postojala značajna interakcija darovitosti i školskog uspjeha – najmanje depresivni bili su vrlo uspješni daroviti učenici, dok su najviši stupanj depresivnosti pokazali manje uspješni daroviti učenici. U raspravi je naglašena važnost ispitivanja činitelja koji su povezani s depresivnošću djece i mladih, kao i razlikovanja podskupina djece rizične za razvoj depresivnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130469 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a depresivnost, darovitost, školski uspjeh, osnovnoškolska djeca, spol  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a depression, giftedness, school performance, elementary school children, gender  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Keresteš, Gordana  |4 aut  |9 720 
700 1 |a Slaviček, Melanija  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 8 (2005), 1 ; str. 7-22 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306407  |d 306405