Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob
Cilj rada bio je ispitati postoje li razlike u depresivnosti s obzirom na darovitost, školski uspjeh, spol i dob učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici 7. i 8. razreda iz pet zagrebačkih osnovnih škola, koji su u trećem razredu prošli kroz postupak identifikacije darovitih učenika. Uzorak se...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306407/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 8 (2005), 1 ; str. 7-22 |
Glavni autori: | Bumber, Željka (-), Keresteš, Gordana (Author), Slaviček, Melanija |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02812naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2005 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)217856 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Bumber, Željka | |
245 | 1 | 0 | |a Depresivnost kod školske djece u odnosu na darovitost, školski uspjeh, spol i dob / |c Bumber, Željka ; Keresteš, Gordana ; Slaviček, Melanija. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Differences in depression in relation to giftedness, school performance, age and sex of the students | |
300 | |a 7-22 |f str. | ||
363 | |a 8 |b 1 |i 2005 | ||
520 | |a Cilj rada bio je ispitati postoje li razlike u depresivnosti s obzirom na darovitost, školski uspjeh, spol i dob učenika. U istraživanju su sudjelovali učenici 7. i 8. razreda iz pet zagrebačkih osnovnih škola, koji su u trećem razredu prošli kroz postupak identifikacije darovitih učenika. Uzorak se sastojao od 75-oro djece koja su identificirana kao darovita, te 75-oro djece koja su po slučaju uvrštena u kontrolnu skupinu. U uzorku su u podjednakoj mjeri bile zastupljene djevojčice (n = 70) i dječaci (n = 80), kao i učenici 7. (n = 77) i 8. (n = 73) razreda. Prema školskom uspjehu, djeca su svrstana u skupine odličnih (n = 71) i ostalih (n = 79) učenika. Identifikacija darovitih učenika izvršena je na temelju rezultata primjene Ravenovih Standardnih progresivnih matrica te ljestvica PROFNAD i PRONAD– U (Koren, 1989.). Depresivnost je izmjerena skalom samoprocjena. Rezultati analize varijance u kojoj su darovitost, školski uspjeh, spol i dob imali status nezavisnih varijabli, a rezultat na skali depresivnosti status zavisne varijable, pokazali su da su učenici osmog razreda depresivniji od učenika sedmih razreda, pri čemu toj razlici najviše doprinose razlike između starijih i mlađih djevojčica. Daroviti učenici nisu se razlikovali od kontrolne skupine po svojoj depresivnosti, ali je postojala značajna interakcija darovitosti i školskog uspjeha – najmanje depresivni bili su vrlo uspješni daroviti učenici, dok su najviši stupanj depresivnosti pokazali manje uspješni daroviti učenici. U raspravi je naglašena važnost ispitivanja činitelja koji su povezani s depresivnošću djece i mladih, kao i razlikovanja podskupina djece rizične za razvoj depresivnosti. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130469 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a depresivnost, darovitost, školski uspjeh, osnovnoškolska djeca, spol |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a depression, giftedness, school performance, elementary school children, gender |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Keresteš, Gordana |4 aut |9 720 | |
700 | 1 | |a Slaviček, Melanija |4 aut | |
773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9264 |g 8 (2005), 1 ; str. 7-22 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306407 |d 306405 |