Vizualizacija ponašanja algoritma rojeva čestica prilikom rješavanja problema labirinta

Sažetak na hrvatskom: Opće je poznata činjenica da ljudi nova znanja najbrže savladavaju kroz aktivno djelovanje prilikom njegovog usvajanja. Kako bi se olakšao proces usvajanja koncepata inteligencije rojeva čestica, u okviru ovog rada izgrađena je programska potpora za simulaciju optimizacijskih p...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:49961/Details
Glavni autor: Ribić, Viran (-)
Ostali autori: Golub, Marin (Thesis advisor)
Vrsta građe: Drugo
Impresum: Zagreb, V. Ribić, 2016.
Predmet:
LEADER 02725na a2200229 4500
003 HR-ZaFER
008 160221s2016 ci ||||| m||| 00| 0 hr d
035 |a (HR-ZaFER)ferid3994 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 1 |a Ribić, Viran 
245 1 0 |a Vizualizacija ponašanja algoritma rojeva čestica prilikom rješavanja problema labirinta :  |b završni rad /  |c Viran Ribić ; [mentor Marin Golub]. 
246 1 |a Particle swarms visualization during solving the maze  |i Naslov na engleskom:  
260 |a Zagreb,  |b V. Ribić,  |c 2016. 
300 |a 33 str. ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
502 |b preddiplomski studij  |c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  |g smjer: Računarska znanost, šifra smjera: 41, datum predaje: 2016-06-17, datum završetka: 2016-07-11 
520 3 |a Sažetak na hrvatskom: Opće je poznata činjenica da ljudi nova znanja najbrže savladavaju kroz aktivno djelovanje prilikom njegovog usvajanja. Kako bi se olakšao proces usvajanja koncepata inteligencije rojeva čestica, u okviru ovog rada izgrađena je programska potpora za simulaciju optimizacijskih procesa rojeva čestica. Razvijeno okruženje na problemu potrage za izlazom iz labirinta pruža korisniku uvid u ponašanje algoritma roja čestica. Rad također obuhvaća motivaciju iz ovog zadatka, kratki uvod u algoritme evolucijskog računanja, posebno algoritama rojeva čestica uz diskusiju o preinakama izvornog algoritma kako bi poslužio za rješavanje ovog problema. Za kraj daje se opis ulaznih parametara, njihovo značenje za algoritam i primjeri izvođenja. 
520 3 |a Sažetak na engleskom: It is a well known fact that humans acquire new knowledge with greater ease if the learning process includes enough effort invested, as well as a moderate amount of interaction with the subject we are eager to understand. This thesis focuses on implementing a simulation environment for simulating evolutionary computation algorithms with the goal of better understanding it's mechanics. The simulations displays a labyrinth and a population of configurable agents capable of solving the task ahead. It is up to the user to understand the parameters with which the algorithm works and adapts them to the specific layout. Besides the simulation, the paper includes initial motivation for engaging with this topic, a brief overview of the algorithms available, and explains the particular parameters the algorithm utilises.  
653 1 |a evolucijsko računanje  |a inteligencija roja čestica  |a simulacija  |a umjetna inteligencija  |a razvojna okolina 
653 1 |a evolutionary computing  |a swarm intelligence  |a simulation  |a artificial intelligence  |a development environment 
700 1 |a Golub, Marin  |4 ths 
942 |c Z 
999 |c 49961  |d 49961