Širenje informacija u društvenim mrežama

Sažetak na hrvatskom: U ovom je radu objašnjen model za širenje informacije u društvenoj mreži koji uzima u obzir i unutranji (društveni) i vanjski (medijski) utjecaj na širenje informacije. Na temelju predviđenih parametara modela te statističkog testa, moguće je donošenje odluke o načinu širenja p...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/fer.KOHA-OAI-FER:45212/Details
Glavni autor: Miholić, Iva (-)
Ostali autori: Šikić, Mile (Thesis advisor)
Vrsta građe: Drugo
Impresum: Zagreb, I. Miholić, 2014.
Predmet:
LEADER 02368na a2200241 4500
003 HR-ZaFER
005 20160516012012.0
008 160221s2014 ci ||||| m||| 00| 0 en d
035 |a (HR-ZaFER)ferid1123 
040 |a HR-ZaFER  |b hrv  |c HR-ZaFER  |e ppiak 
100 1 |a Miholić, Iva  |9 35628 
245 |a Širenje informacija u društvenim mrežama :  |b završni rad /  |c Iva Miholić ; [mentor Mile Šikić]. 
246 1 |a Širenje informacija u društvenim mrežama   |i Naslov na hrvatskom :  
260 |a Zagreb,  |b I. Miholić,  |c 2014. 
300 |a 30 str. ;  |c 30 cm +  |e CD-ROM 
502 |b preddiplomski studij  |c Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu  |g smjer: Računarska znanost, šifra smjera: 41, datum predaje: 2014-06-13, datum završetka: 2014-07-14 
520 3 |a Sažetak na hrvatskom: U ovom je radu objašnjen model za širenje informacije u društvenoj mreži koji uzima u obzir i unutranji (društveni) i vanjski (medijski) utjecaj na širenje informacije. Na temelju predviđenih parametara modela te statističkog testa, moguće je donošenje odluke o načinu širenja promatrane informacije. Točnije, možemo odrediti da li se promatrana informacija više širila pod društvenim ili medijskim utjecajem. Izloženi model te njegova izmijenjena verzija korišteni su za određivanje prirode utjecaja na širenje informacije o postojanju Facebook aplikacije referendum2013.hr. 
520 3 |a Sažetak na engleskom: In this paper the information propagation model that takes into account both internal (social) and external (authority) influence is presented and revisited. Based on the estimated parameters for the model and the randomization test called time-shuffle test, a decision whether propagation of an information item is mainly peer or authority influence driven can be made. The proposed model and its updated version were used to describe an information item - the existence of the Facebook application referendum2013.hr - as mainly propagated by external (authority) influence. 
653 1 |a kompleksne mreže  |a društvene mreže  |a širenje informacije  |a model širenja informacije  |a društveni utjecaj  |a medijski utjecaj 
653 1 |a complex networks  |a social networks  |a information propagation  |a internal and external influence  |a peer and authority model  |a time-shuffle test 
700 1 |a Šikić, Mile  |4 ths  |9 29535 
942 |c Z  |2 udc 
999 |c 45212  |d 45212