Od vizualne kulture do vizualne pismenosti - vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu

Vizualnost je u digitalnom dobu jedno od glavnih obilježja slanja poruka od pošiljatelja do primatelja informacije i vizualnog sadržaja. Stoga, i sam vizualni medijski narativ aktualna je tema u digitalnom dobu, zbog svoje brzine prijenosa, naklonjenosti čovjeka vizualnim sadržajima te percepcije dr...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001130968/Details
Matična publikacija: Nova prisutnost (Online)
19 (2021), 1 ; str. 183-193
Glavni autor: Osmančević, Leali (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31192/np.19.1.13
Hrčak
LEADER 03664naa a22003494i 4500
001 NSK01001130968
003 HR-ZaNSK
005 20220414140032.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 220311s2021 ci |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31192/np.19.1.13 
035 |a (HR-ZaNSK)001130968 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 316  |2 2011 
080 1 |a 17  |2 2011 
100 1 |a Osmančević, Leali  |4 aut 
245 1 0 |a Od vizualne kulture do vizualne pismenosti - vizualnost u medijima i etička odgovornost medijskih publika u digitalnom dobu  |h [Elektronička građa] /  |c Leali Osmančević. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Vizualnost je u digitalnom dobu jedno od glavnih obilježja slanja poruka od pošiljatelja do primatelja informacije i vizualnog sadržaja. Stoga, i sam vizualni medijski narativ aktualna je tema u digitalnom dobu, zbog svoje brzine prijenosa, naklonjenosti čovjeka vizualnim sadržajima te percepcije društvene stvarnosti temeljene na vizualnosti. Slijedom toga, nameće se pitanje uloge i važnosti etike u vizualnoj eri masovnog odašiljanja informacija, kao i razvoja vizualne pismenosti medijskih publika. Zbog različitih interesa, medijske publike, radi što odgovornijeg pristupa razumijevanju vizualnih medijskih sadržaja, potaknute su da razvijaju sposobnost vizualnog opismenjivanja, uz srodnu medijsko- informacijsku pismenost (eng. MIL). U radu će biti pojašnjeni temeljni pojmovi vizualne kulture, vizualnih medija i vizualnog framinga, kao i uloga medijskih publika u razumijevanju i razlikovanju medijskog prikaza društvene stvarnosti od strane medijski konstruirane stvarnosti. Propitivat će se i važnost integriranja etike u proces odašiljanja, primanja vizualnih medijskih sadržaja koji, uz pomoć različitih sastavnica, pridonose jačanju odgovornosti i napretku društva. 
520 |a Visuality is one of the main features of sending a message from the sender to the recipients of information and visual content in the digital age. Therefore, the visual media narrative itself is a current topic in the digital age, due to its speed, human affection for the visual content and overall perception of social reality based on visuality. Following the above, the question arises, the role and importance of ethics in the visual transmission of information, as well as the development of visual literacy of media audiences. Due to different interests, media audiences, with the aim of a more responsible approach to understanding visual media content, are encouraged to develop the ability of visual literacy, with related media information literacy (MIL). The paper will explain the basic concepts of visual culture, visual media and visual framing, as well as the role of media audiences in understanding and distinguishing the media presentation of social reality from media constructed realities. The importance of integrating ethics in the process of transmitting and receiving visual media content, which, with the help of various components, contribute to the strengthening of responsibility and the progress of society, will also be questioned. 
653 0 |a Etika  |a Medijske publike  |a Vizualna kultura  |a Vizualna pismenost  |a Vizualni narativ 
773 0 |t Nova prisutnost (Online)  |x 1848-8676  |g 19 (2021), 1 ; str. 183-193  |w nsk.(HR-ZaNSK)000836491 
981 |b Be2021  |b B01/21 
998 |b tino2204 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31192/np.19.1.13 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/253821  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr