Glazbeno tvorivo romana Dva svijeta Vjenceslava Novaka

U psihološkom romanu prijelaza stoljeća Dva svijeta glazbenik Amadej Zlatanić ogleda svoj stvaralački potencijal u kulturnom arealu Austro-Ugarske Monarhije. Domaći prostor zanijekane pripadnosti oslabljuje vidljivost hrvatskog imena, a glazbenom naobrazbom osnažen Zlatanićev umjetnički integritet u...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001122522/Details
Matična publikacija: Senjski zbornik (Online)
47 (2020), 1 ; str. 65-76
Glavni autor: Čuljat, Sintija (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4
Hrčak
LEADER 03278naa a22003854i 4500
001 NSK01001122522
003 HR-ZaNSK
005 20220119154213.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 211228s2020 ci |o |1|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31953/sz.47.1.4 
035 |a (HR-ZaNSK)001122522 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 821.163.42  |2 2011 
080 1 |a 78  |2 2011 
100 1 |a Čuljat, Sintija  |4 aut 
245 1 0 |a Glazbeno tvorivo romana Dva svijeta Vjenceslava Novaka  |h [Elektronička građa] /  |c Sintija Čuljat. 
500 |a 2. Senjski interdisciplinarni simpozij "Dragi Novače!", Senj, 26.-27.4.2019. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 5 jed. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a U psihološkom romanu prijelaza stoljeća Dva svijeta glazbenik Amadej Zlatanić ogleda svoj stvaralački potencijal u kulturnom arealu Austro-Ugarske Monarhije. Domaći prostor zanijekane pripadnosti oslabljuje vidljivost hrvatskog imena, a glazbenom naobrazbom osnažen Zlatanićev umjetnički integritet ugrožavaju društvene konvencije. Junakovu inicijaciju u glazbeni univerzum Novak ostvaruje sinkretičnim metajezikom glazbene umjetnosti. Muzikologinja Sanja Majer-Bobetko pronašla je Novakov pregled europske glazbene povjesnice. Romanom Dva svijeta Novak primjenjuje vlastito propedeutičko iskustvo prijenosa glazbenih u pripovjedne oblike. Novakova reprezentacija dvojnosti pojavnoga i zamišljenoga svijeta gradbena je dionica romana o postajanju umjetnikom. Prevodeći jezik glazbe u protomodernistički pripovjedni iskaz, Novak propitkuje perspektive hrvatskoga umjetničkoga identiteta u rečenom kulturnopovijesnome poretku. 
520 |a In the psychological novel of the turn of the century Dva Svijeta (Two Worlds) the musician Amadej Zlatanić reflects upon his creative potential in the cultural area of the Austro-Hungarian Monarchy. The domestic space of the denied affiliation weakens the visibility of the Croatian name, and social conventions threaten Zlatanić’s artistic, strengthened by musical schooling, integrity. Novak achieves a hero’s initiation into the musical universe with the syncretic metalanguage of the musical art. Musicologist Sanja Majer-Bobetko found Novak’s overview of European musical history. With the novel Dva Svijeta Novak applies his own propaedeutic experience of the transfer of musical forms into narrative forms. Novak’s representation of the duality of the apparent and imagined world is a building block of the novel about becoming an artist. Translating the language of music into a proto-modernist narrative expression, Novak questions the perspective of Croatian artistic identity in the said historical-cultural order. 
653 |a Dva svijeta 
653 0 |a Hrvatska književnost 19./20. st.  |a Hrvatska proza  |a Glazba  |a Sinkretizam 
653 1 |a Novak, Vjenceslav 
773 0 |t Senjski zbornik (Online)  |x 1849-0999  |g 47 (2020), 1 ; str. 65-76  |w nsk.(HR-ZaNSK)000855098 
981 |b Be2020  |b B04/20 
998 |b tino2201 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31953/sz.47.1.4 
856 4 0 |u http://hrcak.srce.hr/245891  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr