Kritika tijela i tijelo kritike

Svaka ozbiljna rasprava o prozi Vjenceslava Novaka uzima činjenicu nemogućnosti njezina smještanja u unaprijed zadani diskurzivni okvir kao normu. Od Frangeša do Nemeca, književna će kritika i teorija u Novakovim djelima s pravom uočavati elemente koji istovremeno potvrđuju i potiru nazore epohe. Ov...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001122515/Details
Matična publikacija: Senjski zbornik (Online)
47 (2020), 1 ; str. 191-208
Glavni autor: Sabljić Vujica, Jela (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31953/sz.47.1.11
Hrčak
LEADER 03781naa a22003614i 4500
001 NSK01001122515
003 HR-ZaNSK
005 20220119201256.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 211228s2020 ci |o |1|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31953/sz.47.1.11 
035 |a (HR-ZaNSK)001122515 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 821.163.42  |2 2011 
100 1 |a Sabljić Vujica, Jela  |4 aut 
245 1 0 |a Kritika tijela i tijelo kritike  |h [Elektronička građa] :  |b dekonstrukcija epohalnoga diskursa u liku Lucije Stipančić /  |c Jela Sabljić Vujica. 
500 |a 2. Senjski interdisciplinarni simpozij "Dragi Novače!", Senj, 26.-27.4.2019. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 206-208. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Svaka ozbiljna rasprava o prozi Vjenceslava Novaka uzima činjenicu nemogućnosti njezina smještanja u unaprijed zadani diskurzivni okvir kao normu. Od Frangeša do Nemeca, književna će kritika i teorija u Novakovim djelima s pravom uočavati elemente koji istovremeno potvrđuju i potiru nazore epohe. Ovaj će se rad, na primjeru ambivalentnoga tretmana lika Lucije Stipančić u romanu Posljednji Stipančići, baviti analizom upravo tih elemenata. Nema sumnje kako se kroz Lucijin lik prelamaju proturječni individualni i društveni motivi. Ono što izaziva pozornost jest točka prijeloma: kritika postaje moguća tek u trenutku kada njezina realizacija više nije moguća. Koristeći epistemološke uvide Foucaulta, Bachelarda i nazore performativne feminističke kritike (Butler), ali i Novakove estetske preokupacije (Čemu se uči teorija glazbe), u radu će se pokušati odgovoriti na pitanje u kojoj je mjeri moguće govoriti o umjetnički svjesnom činu subvertiranja epohalnoga jezika, a u kojoj je mjeri riječ tek o simptomatičnim ideološkim i diskurzivnim impulsima inherentno nazočnima u svakom jezičnom iskazu. 
520 |a Any serious discussion about Vjenceslav Novak’s prose takes into account the fact of the impossibility of its placement into a predetermined discursive framework as the norm. From Frangeš to Nemec, literary criticism and theory in Novak’s works will rightly notice elements that simultaneously confirm and quash the opinions of the epoch. This paper, upon the example of the ambivalent treatment of the character of Lucija Stipančić in the novel Posljednji Stipančići (The Last Stipančićs), will deal with the analysis of precisely these elements. There is no doubt that contradictory individual and social motives are broken through Lucia’s character. What attracts attention is the turning point: criticism becomes possible only at the moment when its realisation is no longer possible. Using the epistemological insights of Foucault, Bachelard and the opinions of performative feminist criticism (Butler), as well as Novak’s aesthetic preoccupations (Čemu se uči teorija glazbe - Why music theory is taught), the paper will try to answer the question of the extent to which it is possible to speak of an artistically conscious act of subverting epochal language, and to what extent it concerns merely the symptomatic ideological and discursive impulses inherently present in every linguistic utterance. 
653 0 |a Hrvatska književnost 19./20. st.  |a Hrvatska proza  |a Književni likovi  |a Epistemologija 
653 1 |a Novak, Vjenceslav 
773 0 |t Senjski zbornik (Online)  |x 1849-0999  |g 47 (2020), 1 ; str. 191-208  |w nsk.(HR-ZaNSK)000855098 
981 |b Be2020  |b B04/20 
998 |a tino2201 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31953/sz.47.1.11 
856 4 0 |u http://hrcak.srce.hr/245915  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr