Modeliranje utjecaja ugleda turističke destinacije prisutnog u društvenim medijima na zadovoljstvo turista

Prije pojave korisnički generiranih sadržaja dijeljenje osobnog iskustva i doživljaja turističke ponude u destinaciji bilo je ograničeno na uži krug prijatelja i obitelji. Danas, turisti (korisnici društvenih medija) razmjenjuju mišljenja putem suvremenih medija na mreži na način da oblikuju ugled t...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001116247/Details
Matična publikacija: Zbornik Veleučilišta u Rijeci (Online)
8 (2020), 1 ; str. 77-101
Glavni autor: Mušanović, Jelena (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31784/zvr.8.1.12
Hrčak
LEADER 03908naa a22003734i 4500
001 NSK01001116247
003 HR-ZaNSK
005 20211117134522.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 211022s2020 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31784/zvr.8.1.12 
035 |a (HR-ZaNSK)001116247 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng  |b hrv 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 338.48  |2 2011 
080 1 |a 004  |2 2011 
080 1 |a 311  |2 2011 
100 1 |a Mušanović, Jelena  |4 aut 
245 1 0 |a Modeliranje utjecaja ugleda turističke destinacije prisutnog u društvenim medijima na zadovoljstvo turista  |h [Elektronička građa] /  |c Jelena Mušanović. 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografija: str. 96-100. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Prije pojave korisnički generiranih sadržaja dijeljenje osobnog iskustva i doživljaja turističke ponude u destinaciji bilo je ograničeno na uži krug prijatelja i obitelji. Danas, turisti (korisnici društvenih medija) razmjenjuju mišljenja putem suvremenih medija na mreži na način da oblikuju ugled turističke destinacije i utječu na odluku o putovanju potencijalnih turista. Svrha ovog istraživanja je ispitati ugled turističke destinacije prisutan u društvenim medijima i njegov utjecaj na zadovoljstvo turista. Empirijsko istraživanje provedeno je na zapadnoj obali Istre (Hrvatska) primjenom upitnika na uzorku od 305 turista koji su se prije putovanja na društvenim medijima informirali o destinaciji. Primjenom metode parcijalnih najmanjih kvadrata modeliranja strukturnim jednadžbama (PLSSEM) izvršena je analiza procjene strukturnog modela i utjecaja ugleda turističke destinacije prisutnog u društvenim medijima na zadovoljstvo turista. Testirani strukturni model ocjenjuje se važnim i pouzdanim instrumentom za mjerenje utjecaja ugleda turističke destinacije prisutnog u društvenim medijima na zadovoljstvo turista te pruža osnovu za buduća istraživanja i za kontinuirano praćenje poboljšanja ugleda turističke destinacije na društvenim medijima i zadovoljstva turista elementima turističke ponude. 
520 |a Before the appearance of user-generated content (UGC), sharing personal travel experiences through social media applications was limited to a narrow circle of friends and family. Today, tourists (social media users) exchange opinions via modern media online and shape the tourism destination reputation, thus affecting the travel decision of potential tourists. The purpose of this study is to examine the tourism destination reputation on social media and its impact on tourist satisfaction. The empirical research was conducted on the western coast of Istria (Croatia), using data from a survey of a sample of 305 tourists who were informed about the tourist destination on social media before traveling to the destination. Partial least squares were used to assess the structural model and impact of tourism destination reputation on social media on tourist satisfaction. The structural model is considered as a valid and reliable instrument for measuring the impact of tourism destination reputation on social media on tourist satisfaction. The results of this study and the proposed conceptual model provide a basis for future research and for the continuous monitoring and improving of the tourism destination reputation on social media and tourist satisfaction with the elements of tourism supply. 
653 0 |a Turističke destinacije  |a Zadovoljstvo turista  |a Društveni mediji  |a Statistička analiza 
773 0 |t Zbornik Veleučilišta u Rijeci (Online)  |x 1849-1723  |g 8 (2020), 1 ; str. 77-101  |w nsk.(HR-ZaNSK)000859884 
981 |b Be2020  |b B04/20 
998 |b dalo2111 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31784/zvr.8.1.12 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/240127  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr