Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture

Razvoj gospodarstva neke zemlje čvrsto je povezan s razvojem tehnologije i tehničkog odgojno-obrazovnog područja. Tehničko i inženjersko znanje karakterizira raznovrsnost i visoko nepredvidiva dinamika razvoja. Stoga je ovo područje učenja i poučavanja podložno promjenama i usklađivanju s dinamikom...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001116075/Details
Matična publikacija: Politehnika (Online)
4 (2020), 2 ; str. 25-37
Glavni autori: Briševac, Mislav (Author), Purković, Damir
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.36978/cte.4.2.3
Politehnika (Online)
Hrčak
LEADER 04336naa a22003854i 4500
001 NSK01001116075
003 HR-ZaNSK
005 20211109140056.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 211022s2020 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.36978/cte.4.2.3 
035 |a (HR-ZaNSK)001116075 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 373  |2 2011 
080 1 |a 62  |2 2011 
100 1 |a Briševac, Mislav  |4 aut 
245 1 0 |a Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture  |h [Elektronička građa] /  |c Mislav Briševac, Damir Purković. 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografija: str. 36-37. 
504 |a Sažetak ; Abstract. 
520 |a Razvoj gospodarstva neke zemlje čvrsto je povezan s razvojem tehnologije i tehničkog odgojno-obrazovnog područja. Tehničko i inženjersko znanje karakterizira raznovrsnost i visoko nepredvidiva dinamika razvoja. Stoga je ovo područje učenja i poučavanja podložno promjenama i usklađivanju s dinamikom razvoja tehnologije te problemima uspješnog ostvarivanja ciljeva nastave. Kako bi se ti problemi neutralizirali, u suvremenu nastavu je potrebno implementirati i kontekstualne pristupe učenju i poučavanju, poput učenja temeljenog na projektima. U ovom radu se elaborira takva implementacija u okviru kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura. Kao predložak za implementaciju korišten je model kontekstualnog učenja i razvoja učenika. U tom smislu projektna nastava i učenje zauzimaju središnje mjesto u kurikulumu, tijekom čega se ostvaruje većina ishoda učenja. U radu se ujedno donosi primjer implementacije za 8. razred, što učiteljima i praktičarima može olakšati vlastitu operacionalizaciju kurikuluma. Pri tom učitelj i nadalje ostaje glavni kreator i moderator nastave, pri čemu je važno postaviti određena ograničenja učenicima, predvidjeti prijedloge za rješavanje problema te voditi učenike ka uspješnom dovršetku aktivnosti. Unatoč tome, stvarni učinak primjene ovakvog pristupa na postignuća učenika bit će moguće evaluirati tek ako zaživi u stvarnoj nastavnoj praksi, što se očekuje u skoroj budućnosti. 
520 |a The development of each country's economy is closely linked to the development of technology and technical education. Technological and engineering knowledge is characterized by diversity and highly unpredictable development dynamics. Therefore, this area of ​​learning and teaching is subject to change and harmonization with the dynamics of technology development and the problems of successfully achieving the goals of teaching. In order to neutralize these problems, contextual approaches to learning and teaching, such as project-based learning, need to be implemented in modern teaching. This paper elaborates on such implementation within the curriculum of the subject Technical Culture. A model of contextual learning and student development was used as a template for implementation. In this sense, project teaching and learning occupy a central place in the curriculum, during which most learning outcomes are achieved. The paper also provides an example of implementation for 8th grade, which can make it easier for teachers and practitioners to operationalize their own curriculum. At the same time, the teacher remains the main creator and moderator of teaching, where it is important to set certain restrictions for students, anticipate suggestions for solving problems and guide students to the successful completion of activities. Nevertheless, the real effect of applying this approach on student achievement will be possible to evaluate only if it comes to life in real teaching practice, which is expected in the near future. 
653 0 |a Kontekstualni pristup  |a Kurikulum  |a Tehnička kultura  |a Projektna nastava 
700 1 |a Purković, Damir  |4 aut 
773 0 |t Politehnika (Online)  |x 2584-6264  |g 4 (2020), 2 ; str. 25-37  |w nsk.(HR-ZaNSK)000982970 
981 |b Be2020  |b B04/20 
998 |b tino2111 
856 4 0 |u https://doi.org/10.36978/cte.4.2.3 
856 4 0 |u https://politehnika.uniri.hr/index.php/politehnika/article/view/46  |y Politehnika (Online) 
856 4 0 |u https://doi.org/10.36978/cte.4.2.3  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr