Organizacija i upravljanje zbirkama građe u knjižnicama škola koje provode nastavu na manjinskim jezicima u Republici Hrvatskoj

Cilj. Cilj je rada predstaviti rezultate provedenog istraživanja o organizaciji i upravljanju zbirkama građe na manjinskim pismima i jezicima u hrvatskim školskim knjižnicama koje izvode nastavu na temelju stručnih preporuka i standarda te usvojenih obrazovnih modela i programa za nacionalne manjine...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001032770/Details
Matična publikacija: Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
61 (2018), 1 ; str. 1-35
Glavni autori: Lazić, Bojan (Author), Aparac-Jelušić, Tatjana
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.630
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
Hrčak
LEADER 05293naa a22004094i 4500
001 NSK01001032770
003 HR-ZaNSK
005 20190626104639.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 190606s2018 ci |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.30754/vbh.61.1.630 
035 |a (HR-ZaNSK)001032770 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 02  |2 2011 
080 1 |a 323  |2 2011 
100 1 |a Lazić, Bojan  |4 aut 
245 1 0 |a Organizacija i upravljanje zbirkama građe u knjižnicama škola koje provode nastavu na manjinskim jezicima u Republici Hrvatskoj  |h [Elektronička građa] :  |b istraživanje /  |c Bojan Lazić, Tatjana Aparac Jelušić. 
246 1 1 |a Organization and management of collections in Croatian school libraries which offer educational programs in minority languages :  |b a survey 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 33-35. 
504 |a Sažetak ; Abstract. 
520 |a Cilj. Cilj je rada predstaviti rezultate provedenog istraživanja o organizaciji i upravljanju zbirkama građe na manjinskim pismima i jezicima u hrvatskim školskim knjižnicama koje izvode nastavu na temelju stručnih preporuka i standarda te usvojenih obrazovnih modela i programa za nacionalne manjine. Istraživanjem se nastojalo saznati zadovoljavaju li postojeće zbirke u školskim knjižnicama potrebe svojih korisnika pripadnika nacionalnih manjina te na koji se način i uz koje poteškoće upravlja manjinskim zbirkama u školskim knjižnicama, kao i otkriti poteškoće u nabavi predmetne građe Pristup. Polazeći od saznanja da su organizacija i upravljanje knjižničnim zbirkama za nacionalne manjine otežani, osobito u odnosu na pribavljanje građe i upoznatost školskih knjižničara s jezikom i pismom pripadnika nacionalne manjine kojoj pružaju usluge, provedeno je online istraživanje među školskim knjižničarima koji svakodnevno rade s knjižničnom građom, pružaju informacije i organiziraju različite programe. Rezultati. Rezultati istraživanja predstavljeni u ovom radu jasno upućuju na činjenicu da je knjižnična građa na jeziku i pismu nacionalnih manjina u obrazovnom sustavu u Republici Hrvatskoj uglavnom nedostatna, a uslijed nedostatka iste na tržištu, kao i izostanka kontinuiranih i kvalitetnih izvora financiranja njezine nabave, ujedno i teško dostupna krajnjim korisnicima. Praktična primjena. Teza o unapređenju dostupnosti predmetne građe u digitalnom obliku koju predlažu autori ovoga rada nameće se kao najlogičnije i dugoročno najekonomičnije rješenje koje je u ovom trenutku moguće ponuditi, iako ni to nije dovoljno za pokrivanje svih potreba nastavnog procesa u školama u kojima se nastava izvodi na jeziku i pismu nacionalnih manjina zbog nedovoljne opremljenosti informacijsko-telekomunikacijskom tehnologijom te obučenosti za rad s novim medijima, e-učenje i slično. Društveni značaj. 
520 |a Purpose. The main purpose of this article is to present the results of the investigation into organization and management of library collections which contain reading material for minority groups enrolled in educational programs in Croatian elementary and sec- ondary schools. These programs are offered on the grounds of the professional standards and guidelines as well as the approved educational models for minority pupils in the Republic of Croatia. The survey intended to reveal whether the existing collections in school libraries fulfill the needs of their users who belong to a particular minority group, how they work and overcome difficulties in collection management, as well as to dis - cover obstacles in acquisition of library material. Approach. Assuming that the organization and management of collections for mi- nority pupils have been aggravated, especially regarding the library material acquisition and librarians’ knowledge of minority languages and scripts, we have conducted an online survey among school librarians who work with such collections on a daily basis, offer various information to users and organize a number of different programs. Findings. The results of the survey presented in this article clearly point out to the fact that library collections on minority languages and scripts in the Croatian education system are insufficient. Due to the lack of such materials on the book market and ab - sence of continuous and qualitative financial resources for the planned acquisition, the users are confronted with the problem of having limited access to these collections. 
653 0 |a Školske knjižnice  |a Upravljanje zbirkama  |a Nabava građe  |a Nacionalne manjine  |a Manjinski jezici  |a Multikulturalnost 
653 5 |a Hrvatska 
700 1 |a Aparac-Jelušić, Tatjana  |4 aut 
773 0 |t Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)  |x 1334-6938  |g 61 (2018), 1 ; str. 1-35  |w nsk.(HR-ZaNSK)000517295 
981 |b Be2018  |b B01/18 
998 |b tino1906 
856 4 0 |u https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.630 
856 4 0 |u http://www.hkdrustvo.hr/vjesnik-bibliotekara-hrvatske/index.php/vbh/article/view/630/561  |y Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/206797  |y Hrčak