Open access culture and acceptance of open educational resources in Croatian public universities

The purpose of this paper is to contribute to the understanding of the open access culture and its impact on the use of Open Educational Resources (OER). There are many examples of using the term “open access culture”, but without giving an explicit description of it. The aim of this research is to...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001028507/Details
Matična publikacija: Zbornik Veleučilišta u Rijeci (Online)
6 (2018), 1 ; str. 39-50
Glavni autor: Krelja Kurelović, Elena (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: eng
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31784/zvr.6.1.3
Hrčak
LEADER 04963naa a22003494i 4500
001 NSK01001028507
003 HR-ZaNSK
005 20190520111815.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 190426s2018 ci | |0|| ||eng
024 7 |2 doi  |a 10.31784/zvr.6.1.3 
035 |a (HR-ZaNSK)001028507 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a eng  |b eng  |b hrv 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 001  |2 2011 
100 1 |a Krelja Kurelović, Elena  |4 aut 
245 1 0 |a Open access culture and acceptance of open educational resources in Croatian public universities  |h [Elektronička građa] /  |c Elena Krelja Kurelović. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografija: 16 jed. 
504 |a Abstract ; Sažetak. 
520 |a The purpose of this paper is to contribute to the understanding of the open access culture and its impact on the use of Open Educational Resources (OER). There are many examples of using the term “open access culture”, but without giving an explicit description of it. The aim of this research is to offer conceptualization of the open access culture, identify its main components, and determine the impact of this variable on the intention to use and the actual use of Open Educational Resources by the members of public higher education institutions in Croatia. The sample consisted of 427 respondents. Keeping in mind that culture has a significant impact on the behaviour of an individual, but it also manifests itself through this behaviour, the research model will be proposed. The variable “open access culture” will be observed on a personal, professional and organizational level and it will include attitudes, perception, norms and politics towards open access to scientific and educational content and knowledge sharing. For the purpose of this study a questionnaire was prepared. Each part of the variable “open access culture”, as well as the intention to use and the actual use of OER, has been tested using a set of statements with answers on a 5-degree Likert type scale. The respondents have expressed a moderate open access culture. The actual use of OER, as well as the intention to use OER, is also in the middle of measurement scale. In order to achieve the aim of this research, three main hypotheses have been proposed. The results of multiple regression analysis show that the proposed model with predictor variable “open access culture” has a significant prognostic value on the intention to use and the actual use of OER, with a stronger influence on the intention to use OER. 
520 |a Svrha rada je pridonijeti razumijevanju kulture otvorenog pristupa i njenog utjecaja na korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja (OER). Postoje mnogi primjeri upotrebe pojma “kultura otvorenog pristupa”, ali bez eksplicitnog objašnjenja što se pod time podrazumijeva. Cilj ovog rada je rasvijetliti tumačenje kulture otvorenog pristupa, identificirati njene glavne komponente i odrediti utjecaj ove varijable na namjeru ponašanja i stvarnu uporabu otvorenih obrazovnih sadržaja kod članova visokoškolskih institucija. Uzorak su činila 427 ispitanika. Imajući na umu da kultura ima značajan utjecaj na ponašanje pojedinca, ali se manifestira kroz to ponašanje, predložen je model istraživanja u kojem se testira utjecaj kulture otvorenog pristupa na namjeru korištenja i stvarno korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja. Varijabla “kultura otvorenog pristupa” promatra se na osobnoj, profesionalnoj i organizacijskoj razini, a uključuje stavove, percepciju, norme i politiku prema otvorenom pristupu znanstvenim i obrazovnim sadržajima i razmjeni znanja. Anketni upitnik izrađen je za potrebe ovog istraživanja. Svaki dio varijable “kultura otvorenog pristupa” testiran je pitanjima kojima su ispitanici izrazili svoju razinu slaganja na ljestvici Likertovog tipa. Ispitanici su iskazali umjerenu kulturu otvorenog pristupa, a namjera i stvarna uporaba OER-a je također u sredini ljestvice mjerenja. U skladu s ciljem istraživanja predložene su tri glavne hipoteze. Rezultati višestruke regresijske analize pokazuju da predloženi istraživački model s prediktorskom varijablom “kultura otvorenog pristupa” ima značajnu prognostičku vrijednost za namjeru i stvarnu uporabu OER-a, a jači utjecaj prediktorska varijabla ima na namjeru korištenja OER-a. Gledajući pojedinačni utjecaj komponenti prediktorske varijable, kultura otvorenog pristupa na profesionalnoj razini ima najveći utjecaj na namjeru i stvarnu uporabu OER-a. 
653 0 |a Otvoreni pristup  |a Obrazovni sadržaji  |a Kultura otvorenog pristupa 
773 0 |t Zbornik Veleučilišta u Rijeci (Online)  |x 1849-1723  |g 6 (2018), 1 ; str. 39-50  |w nsk.(HR-ZaNSK)000859884 
981 |b Be2018  |b B01/18 
998 |b tino1905 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31784/zvr.6.1.3 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/199868  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr