Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj

Marketinška je orijentacija stožerni konstrukt marketinškog koncepta. Iako u literaturi postoje različiti pristupi konceptualizaciji, konstrukt se uvijek dovodi u empirijsku vezu s konceptom poslovne uspješnosti. Izvozna marketinška orijentacija (IMO) relativno je novi koncept koji marketinšku orije...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000759595/Details
Matična publikacija: Tržište (Zagreb)
21 (2009), 1 ; str. 25-41
Glavni autor: Miočević, Dario (-)
Ostali autori: Crnjak-Karanović, Biljana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Tržište
LEADER 02595caa a2200313 i 4500
001 NSK01000759595
003 HR-ZaNSK
005 20120522092938.0
007 ta
008 110224s2009 ci ||| ||hrv
035 |a (HR-ZaNSK)000759595 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 |a 658  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Miočević, Dario 
245 1 0 |a Psihometrijska analiza mjerne ljestvice izvozne marketinške orijentacije u kontekstu malih i srednjih poduzeća izvoznika u Hrvatskoj /  |c Dario Miočević, Biljana Crnjak-Karanović. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografske bilješke na kraju teksta ; bibliografija: 39 jed. 
504 |a Abstract 
520 |a Marketinška je orijentacija stožerni konstrukt marketinškog koncepta. Iako u literaturi postoje različiti pristupi konceptualizaciji, konstrukt se uvijek dovodi u empirijsku vezu s konceptom poslovne uspješnosti. Izvozna marketinška orijentacija (IMO) relativno je novi koncept koji marketinšku orijentaciju pozicionira u arenu međunarodnog poslovanja. Budući da industrijsku strukturu Hrvatske u velikoj mjeri obilježavaju mala i srednja poduzeća (SME), a izvoz je još uvijek dominantna strategija ulaska na strano tržište, primjena IMO-a u području poslovanja SME-a više je nego poželjna. Utvrđivanje adekvatne mjerne skale IMO-a, koja će se moći primijeniti u raznim nacionalnim kontekstima, što bi u konačnici dovelo do njezine generalizacije, predstavlja izazov za akademsku zajednicu i ima veliko teorijsko značenje. Od ovih se ideja polazi u ovome radu kojemu je cilj dokazati korisnost primjene koncepta IMO-a za hrvatska mala i srednja poduzeća. Autori su koristili alate eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize kako bi procijenili psihometrijske karakteristike mjerne ljestvice IMO-a. Rezultati analize upućuju na njezinu dimenzionalnost, pouzdanost, valjanost i primjenjivost u hrvatskom izvoznom kontekstu. Implikacije ovih nalaza upućuju na zaključak da je za hrvatska mala i srednja poduzeća koja izvoze od velike važnosti provoditi aktivnosti marketinške orijentacije kako bi poboljšali svoju izvoznu uspješnost 
653 0 |a Marketinška orijentacija  |a Izvozna marketinška orijentacija  |a Psihometrijska analiza  |a Mala i srednja poduzeća 
653 5 |a Hrvatska 
700 1 |a Crnjak-Karanović, Biljana 
773 0 |t Tržište (Zagreb)  |x 0353-4790  |g 21 (2009), 1 ; str. 25-41 
981 |b B15/09  |p CRO 
998 |a dalo110224  |c zvdo120522 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/trziste  |y Tržište