Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i atribucija uspjeha u objašnjenju ispitne anksioznosti i akademskoga uspjeha studenata
Novija su istraživanja primarno usmjerena na ispitivanje uloge metakognitivnih vjerovanja u nastanku i održavanju emocionalnih poremećaja, pa tako i na suočavanje pojedinca sa specifičnim situacijama kao što je ispit. Jedan je od ciljeva ispitivanja bio utvrditi strukturu Upitnika metakognitivnih vj...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000759164/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Psihologijske teme 18 (2009), 1 ; str. 119-136 |
Glavni autor: | Živčić-Bećirević, Ivanka (-) |
Ostali autori: | Juretić, Jasminka (-), Miljević, Mirjana |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
Psihologijske teme |
LEADER | 02588caa a2200325 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000759164 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20120802104931.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 110221s2009 ci ||| ||hrv | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000759164 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | |a 159.9 |2 MRF 1998. | ||
080 | |a 37 |2 MRF 1998. | ||
100 | 1 | |a Živčić-Bećirević, Ivanka | |
245 | 1 | 0 | |a Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i atribucija uspjeha u objašnjenju ispitne anksioznosti i akademskoga uspjeha studenata / |c Ivanka Živčić-Bećirević, Jasminka Juretić, Mirjana Miljević. |
300 | |b Ilustr. | ||
504 | |a Bibliografija: str. 134-136 | ||
504 | |a Abstract | ||
520 | |a Novija su istraživanja primarno usmjerena na ispitivanje uloge metakognitivnih vjerovanja u nastanku i održavanju emocionalnih poremećaja, pa tako i na suočavanje pojedinca sa specifičnim situacijama kao što je ispit. Jedan je od ciljeva ispitivanja bio utvrditi strukturu Upitnika metakognitivnih vjerovanja na uzorku naših studenata. Zanimalo nas je i koliki je doprinos metakognitivnih vjerovanja, kao i automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita, objašnjenju ispitne anksioznosti i uspjeha na studiju. Ispitano je 440 studenata različitih fakulteta i godina studija, 301 djevojka i 139 mladića. Primijenjen je Upitnik metakognitivnih vjerovanja, Upitnik automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita i Spielbergerov upitnik ispitne anksioznosti. Studenti su procjenjivali i atribucije akademskoga uspjeha na skali od 4 stupnja za 4 atributa (sposobnosti, trud, okolnosti i sreća). Na Upitniku su metakognitivnih vjerovanja potvrđena tri originalna faktora (vjerovanja o nemogućnosti kontrole i opasnosti, kognitivna kompetentnost i kognitivna samosvjesnost), dok su čestice preostalih dvaju, koji opisuju stav prema brizi i pozitivna vjerovanja o korisnosti brige, nastali kao kombinacija čestica dvaju originalnih faktora – pozitivnih vjerovanja o zabrinutosti i negativnih vjerovanja koja uključuju praznovjerje, kažnjavanje, odgovornost i potrebu za kontrolom | ||
653 | 0 | |a Metakognitivna vjerovanja |a Automatske misli |a Ispitna anksioznost |a Akademski uspjeh | |
700 | 1 | |a Juretić, Jasminka | |
700 | 1 | |a Miljević, Mirjana | |
773 | 0 | |t Psihologijske teme |x 1332-0742 |g 18 (2009), 1 ; str. 119-136 | |
981 | |b B15/09 |p CRO | ||
998 | |a dalo110221 |c agno120802 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/psihologijske-teme |y Psihologijske teme |