Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i atribucija uspjeha u objašnjenju ispitne anksioznosti i akademskoga uspjeha studenata

Novija su istraživanja primarno usmjerena na ispitivanje uloge metakognitivnih vjerovanja u nastanku i održavanju emocionalnih poremećaja, pa tako i na suočavanje pojedinca sa specifičnim situacijama kao što je ispit. Jedan je od ciljeva ispitivanja bio utvrditi strukturu Upitnika metakognitivnih vj...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000759164/Details
Matična publikacija: Psihologijske teme
18 (2009), 1 ; str. 119-136
Glavni autor: Živčić-Bećirević, Ivanka (-)
Ostali autori: Juretić, Jasminka (-), Miljević, Mirjana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Psihologijske teme
LEADER 02588caa a2200325 i 4500
001 NSK01000759164
003 HR-ZaNSK
005 20120802104931.0
007 ta
008 110221s2009 ci ||| ||hrv
035 |a (HR-ZaNSK)000759164 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 |a 159.9  |2 MRF 1998. 
080 |a 37  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Živčić-Bećirević, Ivanka 
245 1 0 |a Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i atribucija uspjeha u objašnjenju ispitne anksioznosti i akademskoga uspjeha studenata /  |c Ivanka Živčić-Bećirević, Jasminka Juretić, Mirjana Miljević. 
300 |b Ilustr. 
504 |a Bibliografija: str. 134-136 
504 |a Abstract 
520 |a Novija su istraživanja primarno usmjerena na ispitivanje uloge metakognitivnih vjerovanja u nastanku i održavanju emocionalnih poremećaja, pa tako i na suočavanje pojedinca sa specifičnim situacijama kao što je ispit. Jedan je od ciljeva ispitivanja bio utvrditi strukturu Upitnika metakognitivnih vjerovanja na uzorku naših studenata. Zanimalo nas je i koliki je doprinos metakognitivnih vjerovanja, kao i automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita, objašnjenju ispitne anksioznosti i uspjeha na studiju. Ispitano je 440 studenata različitih fakulteta i godina studija, 301 djevojka i 139 mladića. Primijenjen je Upitnik metakognitivnih vjerovanja, Upitnik automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita i Spielbergerov upitnik ispitne anksioznosti. Studenti su procjenjivali i atribucije akademskoga uspjeha na skali od 4 stupnja za 4 atributa (sposobnosti, trud, okolnosti i sreća). Na Upitniku su metakognitivnih vjerovanja potvrđena tri originalna faktora (vjerovanja o nemogućnosti kontrole i opasnosti, kognitivna kompetentnost i kognitivna samosvjesnost), dok su čestice preostalih dvaju, koji opisuju stav prema brizi i pozitivna vjerovanja o korisnosti brige, nastali kao kombinacija čestica dvaju originalnih faktora – pozitivnih vjerovanja o zabrinutosti i negativnih vjerovanja koja uključuju praznovjerje, kažnjavanje, odgovornost i potrebu za kontrolom 
653 0 |a Metakognitivna vjerovanja  |a Automatske misli  |a Ispitna anksioznost  |a Akademski uspjeh 
700 1 |a Juretić, Jasminka 
700 1 |a Miljević, Mirjana 
773 0 |t Psihologijske teme  |x 1332-0742  |g 18 (2009), 1 ; str. 119-136 
981 |b B15/09  |p CRO 
998 |a dalo110221  |c agno120802 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/psihologijske-teme  |y Psihologijske teme