Uloga astrologije u Teatru svijeta Giulia Camilla Delminija

Giulio Camillo Delminio (1479–1544) predstavnik je neoplatonističke struje renesansne filozofije koji na osebujan način pristupa problemu mnemotehnike. U svom djelu L’Idea del Theatro (koje se sastoji od sedam dijelova: Prvi stupanj teatra, Gozba, Pećina, Gorgone, Pasifaja, Merkurove sandale i Prome...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000744667/Details
Matična publikacija: Filozofska istraživanja
29 (2009), 2(114) ; str. 325-333
Glavni autor: Skuhala Karasman, Ivana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: Filozofska istraživanja
LEADER 02202caa a2200337 i 4500
001 NSK01000744667
003 HR-ZaNSK
005 20120425160639.0
007 ta
008 100929s2009 ci ||| ||hrv
035 |a (HR-ZaNSK)000744667 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 |a 133  |2 MRF 1998. 
080 |a 792  |2 MRF 1998. 
100 1 |a Skuhala Karasman, Ivana 
245 1 0 |a Uloga astrologije u Teatru svijeta Giulia Camilla Delminija /  |c Ivana Skuhala Karasman. 
300 |b Ilustr. 
500 |a 17. dani Frane Petrića, Cres, 24.-27.9.2008 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 17 jed 
504 |a Abstract 
520 |a Giulio Camillo Delminio (1479–1544) predstavnik je neoplatonističke struje renesansne filozofije koji na osebujan način pristupa problemu mnemotehnike. U svom djelu L’Idea del Theatro (koje se sastoji od sedam dijelova: Prvi stupanj teatra, Gozba, Pećina, Gorgone, Pasifaja, Merkurove sandale i Prometej) Delminio iznosi svoje viđenje teatra kao teatra pamćenja. Delminijev teatar je konstruiran na temelju astrološkog razumijevanja svijeta i u njemu se ogleda korespondencija makro i mikrokozmosa. Teatar, kako ga vidi Delminio, može se promatrati kroz njegove dvije funkcije, bilo kao pomoć govorniku u pamćenju i iznalaženju govora, što se nalazi na tragu klasične funkcije mnemotehnike unutar retorike, bilo kao mjesto pohrane svega ljudskog znanja o kozmosu i mjestu traganja za arhetipskim temeljima, kroz neposredan uvid u cjelinu kozmosa. Sam teatar je konstruiran prema astrološkom viđenju kozmosa, koje se temelji na simbolici broja sedam, a koji predstavlja broj planeta te broj nebeskih sfera, ali je ujedno vezano i uz sedam dana stvaranja svijeta 
653 1 |a Giulio Camillo Delminio 
653 |a L’Idea del Theatro 
653 0 |a Teatar pamćenja  |a Mnemotehnika  |a Astrologija  |a Neoplatonizam 
773 0 |t Filozofska istraživanja  |x 0351-4706  |g 29 (2009), 2(114) ; str. 325-333 
981 |b B08/09  |p CRO 
998 |a boko100929  |c agno120425 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/filozofska-istrazivanja  |y Filozofska istraživanja