Uloga astrologije u Teatru svijeta Giulia Camilla Delminija
Giulio Camillo Delminio (1479–1544) predstavnik je neoplatonističke struje renesansne filozofije koji na osebujan način pristupa problemu mnemotehnike. U svom djelu L’Idea del Theatro (koje se sastoji od sedam dijelova: Prvi stupanj teatra, Gozba, Pećina, Gorgone, Pasifaja, Merkurove sandale i Prome...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/nsk.NSK01000744667/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Filozofska istraživanja 29 (2009), 2(114) ; str. 325-333 |
Glavni autor: | Skuhala Karasman, Ivana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
Filozofska istraživanja |
LEADER | 02202caa a2200337 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01000744667 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20120425160639.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 100929s2009 ci ||| ||hrv | ||
035 | |a (HR-ZaNSK)000744667 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | |a 133 |2 MRF 1998. | ||
080 | |a 792 |2 MRF 1998. | ||
100 | 1 | |a Skuhala Karasman, Ivana | |
245 | 1 | 0 | |a Uloga astrologije u Teatru svijeta Giulia Camilla Delminija / |c Ivana Skuhala Karasman. |
300 | |b Ilustr. | ||
500 | |a 17. dani Frane Petrića, Cres, 24.-27.9.2008 | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 17 jed | ||
504 | |a Abstract | ||
520 | |a Giulio Camillo Delminio (1479–1544) predstavnik je neoplatonističke struje renesansne filozofije koji na osebujan način pristupa problemu mnemotehnike. U svom djelu L’Idea del Theatro (koje se sastoji od sedam dijelova: Prvi stupanj teatra, Gozba, Pećina, Gorgone, Pasifaja, Merkurove sandale i Prometej) Delminio iznosi svoje viđenje teatra kao teatra pamćenja. Delminijev teatar je konstruiran na temelju astrološkog razumijevanja svijeta i u njemu se ogleda korespondencija makro i mikrokozmosa. Teatar, kako ga vidi Delminio, može se promatrati kroz njegove dvije funkcije, bilo kao pomoć govorniku u pamćenju i iznalaženju govora, što se nalazi na tragu klasične funkcije mnemotehnike unutar retorike, bilo kao mjesto pohrane svega ljudskog znanja o kozmosu i mjestu traganja za arhetipskim temeljima, kroz neposredan uvid u cjelinu kozmosa. Sam teatar je konstruiran prema astrološkom viđenju kozmosa, koje se temelji na simbolici broja sedam, a koji predstavlja broj planeta te broj nebeskih sfera, ali je ujedno vezano i uz sedam dana stvaranja svijeta | ||
653 | 1 | |a Giulio Camillo Delminio | |
653 | |a L’Idea del Theatro | ||
653 | 0 | |a Teatar pamćenja |a Mnemotehnika |a Astrologija |a Neoplatonizam | |
773 | 0 | |t Filozofska istraživanja |x 0351-4706 |g 29 (2009), 2(114) ; str. 325-333 | |
981 | |b B08/09 |p CRO | ||
998 | |a boko100929 |c agno120425 | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/filozofska-istrazivanja |y Filozofska istraživanja |