Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati zastupljenost različitih oblika varanja na nastavi matematike kod učenika srednjih škola te provjeriti postoji li razlika u izraženosti varanja ovisno o spolu i prethodnom postignuću iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 544 učenika drugih i trećih razre...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335715/Details
Matična publikacija: 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka
Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo, 2014
Glavni autori: Štulić, Jurana (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author), Rovan, Daria
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03320naa a22002537i 4500
003 HR-ZaFF
005 20170626113456.0
008 150109s2014 xx 1 hrv|d
999 |c 335715  |d 335712 
035 |a (CROSBI)728405 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Štulić, Jurana 
245 1 0 |a Oblici varanja na nastavi matematike kod učenika srednje škole /  |c Jurana Štulić, Nina Pavlin-Bernardić, Daria Rovan. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Types of cheating in mathematics classes in high school students 
300 |a 230-230  |f str. 
520 3 |a Cilj ovog istraživanja bio je ispitati zastupljenost različitih oblika varanja na nastavi matematike kod učenika srednjih škola te provjeriti postoji li razlika u izraženosti varanja ovisno o spolu i prethodnom postignuću iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 544 učenika drugih i trećih razreda četiriju općih gimnazija u Zagrebu. Sudionici su ispunjavali Skalu varanja u školi konstruiranu za potrebe ovog istraživanja. Skala je sadržavala osam čestica od kojih se svaka odnosi na ponašajno različit oblik varanja u školi. Rezultati pokazuju da su među ispitanim oblicima nepoštenog ponašanja na nastavi matematike najzastupljeniji dopuštanje drugima da prepišu od njih na pismenom ispitu i pomaganje drugima pri rješavanju ispita, dok je najmanje zastupljeno primanje i slanje odgovora na ispitima mobitelom. Faktorska analiza skale pokazala je kako ponašanja opisana u skali čine dva različita konstrukta, prema sadržaju čestica nazvana aktivno i pasivno varanje. Aktivno varanje odnosi se na varanje s ciljem poboljšanja vlastitog uspjeha, dok je kod pasivnog namjera pomaganje drugima, bez izravne koristi za akademski uspjeh samog učenika koji vara. Daljnja analiza pokazala je kako učenici statistički značajno više izvještavaju o sudjelovanju u pasivnom, nego u aktivnom varanju. Ispitivanjem spolnih razlika utvrđeno je da nema razlika u aktivnom varanju, a o pasivnom varanju više izvještavaju djevojke. Prethodno postignuće iz matematike povezano je s izraženošću obje vrste varanja – učenici s lošijom ocjenom više aktivno varaju, a kod učenika s boljim uspjehom izraženije je pasivno varanje. Provedeno istraživanje ukazuje na to kako varanje u školi ne bismo trebali promatrati kao unitaran konstrukt te nameće praktično pitanje o podlozi i načinima sprečavanja ove dvije vrste varanja. 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a aktivno varanje ; pasivno varanje ; spolne razlike ; razlike u postignuću  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a active cheating ; pasive cheating ; gender differences ; differences in achievement  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Pavlin-Bernardić, Nina  |4 aut  |9 753 
700 1 |a Rovan, Daria  |4 aut  |9 771 
773 0 |a 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe (5. - 8. 11. 2014. ; Rovinj, Hrvatska)  |t 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka  |d Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo, 2014  |n Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna  |z 978-953-55079-4-9  |g str. 230-230 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12