Individualni i obiteljski čimbenici razumijevanja teorije uma u djece predškolske dobi

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. U istraživanju je sudjelovalo 15...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:335330/Details
Matična publikacija: Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja
50 (2014), 2 ; str. 61-79
Glavni autori: Zrinščak, Iva (-), Šimleša, Sanja (Author), Kuterovac-Jagodić, Gordana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
Elektronička verzija članka (Darhiv)
LEADER 02954naa a2200289uu 4500
005 20160816192438.0
008 150109s2014 ci hrv|d
035 |a (CROSBI)738480 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Zrinščak, Iva 
245 1 0 |a Individualni i obiteljski čimbenici razumijevanja teorije uma u djece predškolske dobi /  |c Zrinščak, Iva ; Šimleša, Sanja ; Kuterovac Jagodić, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Individual and family factors of theory of mind understanding aming preschool children 
300 |f str.  |a 61-79 
363 |a 50  |b 2  |i 2014 
520 |a Cilj ovog istraživanja bio je ispitati dobne i spolne razlike u prepoznavanju emocija i razumijevanju teorije uma predškolske djece, kao i doprinos nekih djetetovih individualnih i obiteljskih varijabli u objašnjenju individualnih razlika u razumijevanju teorije uma. U istraživanju je sudjelovalo 150 djece (75 djevojčica, 75 dječaka), u dobi od 48 do 68 mjeseci. Razumijevanje teorije uma je ispitano podljestvicom Teorije uma NEPSY-II baterije testova, prepoznavanje emocija podljestvicom Prepoznavanja emocija NEPSY-II baterije testova, a kognitivni status Testom rezoniranja matrica. Rezultati ANOVA-e 3 (dob) x 2 (spol) su pokazali da su najstarija djeca (62-68 mjeseci) značajno uspješnija u razumijevanju teorije uma u odnosu na srednju (55-61 mjesec) i najmlađu dobnu skupinu (48-54 mjeseca), dok spolne razlike nisu utvrđene. Utvrđene su dobne razlike između sve tri skupine u uspješnosti prepoznavanja emocija (starija djeca ujedno i bolje razumiju emocije) i spolne razlike u korist djevojčica. Hijerarhijskom regresijskom analizom ispitan je doprinos individualnih faktora djeteta (kognitivni status i prepoznavanje emocija) te obiteljskih faktora (stupanj obrazovanja roditelja) u objašnjenju varijance rezultata na podljestvici Teorije uma. Za razumijevanje teorije uma prediktivni su kognitivni status (mjera neverbalne inteligencije), prepoznavanje emocija i obrazovanje roditelja. Djeca koja postižu više rezultate na testu neverbalne inteligencije i testu prepoznavanja emocija te djeca roditelja s višim stupnjem obrazovanja pokazuju bolje razumijevanje teorije uma. 
536 |a Projekt MZOS  |f 013-1081870-2627 
690 |a 5.06 
693 |a teorija uma, prepoznavanje emocija, inteligencija, obiteljsko okruženje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a theory of mind, emotion recognition, intelligence, family background  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Šimleša, Sanja  |4 aut 
700 1 |a Kuterovac-Jagodić, Gordana  |4 aut  |9 725 
773 0 |t Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja  |x 1331-3010  |g 50 (2014), 2 ; str. 61-79  |w ffzg.(HR-ZaFF)237720 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/file/193739  |y Elektronička verzija članka 
856 4 |u http://darhiv.ffzg.unizg.hr/5545  |y Elektronička verzija članka (Darhiv) 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni 
962 |s 2-s2.0-84919626293 
999 |c 335330  |d 335327