Optimizam

Porastom interesa istraživača za pozitivnu psihologiju javlja se i potreba za primjenom načela tog područja suvremene psihologije u različitim aspektima svakodnevnog života. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je provjeriti učinkovitost primijenjenih radionica u povećanju samoprocjena optimizma kod s...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:320023/Details
Matična publikacija: Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem
Sarajevo : Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009
Glavni autori: Šverko, Dina (-), Kramar, Kristina (Author), Španić, Ana Marija, Vuger, Ružica, Tomas, Jasmina
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02692naa a2200277uu 4500
005 20150104182120.0
008 131121s2009 bn 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)397216 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Šverko, Dina 
245 1 0 |a Optimizam :  |b može li se uvježbati? /  |c Šverko, Dina ; Kramar, Kristina ; Španić, Ana Marija ; Tomas, Jasmina ; Vuger, Ružica. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Optimism: Can we train it? 
300 |a 76-76  |f str. 
520 |a Porastom interesa istraživača za pozitivnu psihologiju javlja se i potreba za primjenom načela tog područja suvremene psihologije u različitim aspektima svakodnevnog života. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je provjeriti učinkovitost primijenjenih radionica u povećanju samoprocjena optimizma kod srednjoškolaca. Uz navedeno, ispitivala se je i povezanost između razine optimizma i lokusa kontrole. Uzorak su činili učenici jednog razrednog odjeljenja drugog razreda Upravne i birotehničke srednje škole u Zagrebu prosječne dobi od 16 godina (SD= 0.42). U razdoblju od mjesec dana održane su četiri radionice u trajanju od jednog školskog sata s ciljem povećanja razine optimizma učenika. Radionice su preuzete iz knjige M. Rijavec i D. Miljković „ Kako biti bolji“ te prilagođene za rad s učenicima srednje škole. Učenici su ispunjavali Upitnik lokusa kontrole (Rotter, 1966) adaptiranog za hrvatsko jezično područje i Skalu optimizma - pesimizma (Penezić, 1997) u nekoliko navrata: prije provođenja radionica, neposredno nakon te poslije dužeg vremenskog intervala. Povezanost razine optimizma i lokusa kontrole ispitivana je u svim točkama mjerenja. Rezultati su razmatrani pod vidom Seligmanove teorije atribucijskih stilova. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1402 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |2 crosbi  |a lokus kontrole, optimizam, pesimizam, srednjoškolci  |l hrv 
693 |2 crosbi  |a locus of control, optimism, pesimism, high-school pupils  |l eng 
700 1 |a Kramar, Kristina  |4 aut 
700 1 |a Španić, Ana Marija  |4 aut 
700 1 |a Vuger, Ružica  |4 aut 
700 1 |9 1009  |a Tomas, Jasmina  |4 aut 
773 0 |a 1. Međunarodnom kongresu psihologa Bosne i Hercegovine (29-31.01.2009. ; Sarajevo, Bosna i Hercegovina)  |t Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem  |d Sarajevo : Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009  |n Kolonović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko  |z 978-9958-585-72-2  |g str. 76-76 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Poster - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 320023  |d 320020