Optimizam
Porastom interesa istraživača za pozitivnu psihologiju javlja se i potreba za primjenom načela tog područja suvremene psihologije u različitim aspektima svakodnevnog života. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je provjeriti učinkovitost primijenjenih radionica u povećanju samoprocjena optimizma kod s...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:320023/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem Sarajevo : Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009 |
Glavni autori: | Šverko, Dina (-), Kramar, Kristina (Author), Španić, Ana Marija, Vuger, Ružica, Tomas, Jasmina |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02692naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20150104182120.0 | ||
008 | 131121s2009 bn 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)397216 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Šverko, Dina | |
245 | 1 | 0 | |a Optimizam : |b može li se uvježbati? / |c Šverko, Dina ; Kramar, Kristina ; Španić, Ana Marija ; Tomas, Jasmina ; Vuger, Ružica. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Optimism: Can we train it? | |
300 | |a 76-76 |f str. | ||
520 | |a Porastom interesa istraživača za pozitivnu psihologiju javlja se i potreba za primjenom načela tog područja suvremene psihologije u različitim aspektima svakodnevnog života. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je provjeriti učinkovitost primijenjenih radionica u povećanju samoprocjena optimizma kod srednjoškolaca. Uz navedeno, ispitivala se je i povezanost između razine optimizma i lokusa kontrole. Uzorak su činili učenici jednog razrednog odjeljenja drugog razreda Upravne i birotehničke srednje škole u Zagrebu prosječne dobi od 16 godina (SD= 0.42). U razdoblju od mjesec dana održane su četiri radionice u trajanju od jednog školskog sata s ciljem povećanja razine optimizma učenika. Radionice su preuzete iz knjige M. Rijavec i D. Miljković „ Kako biti bolji“ te prilagođene za rad s učenicima srednje škole. Učenici su ispunjavali Upitnik lokusa kontrole (Rotter, 1966) adaptiranog za hrvatsko jezično područje i Skalu optimizma - pesimizma (Penezić, 1997) u nekoliko navrata: prije provođenja radionica, neposredno nakon te poslije dužeg vremenskog intervala. Povezanost razine optimizma i lokusa kontrole ispitivana je u svim točkama mjerenja. Rezultati su razmatrani pod vidom Seligmanove teorije atribucijskih stilova. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1402 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |2 crosbi |a lokus kontrole, optimizam, pesimizam, srednjoškolci |l hrv | ||
693 | |2 crosbi |a locus of control, optimism, pesimism, high-school pupils |l eng | ||
700 | 1 | |a Kramar, Kristina |4 aut | |
700 | 1 | |a Španić, Ana Marija |4 aut | |
700 | 1 | |a Vuger, Ružica |4 aut | |
700 | 1 | |9 1009 |a Tomas, Jasmina |4 aut | |
773 | 0 | |a 1. Međunarodnom kongresu psihologa Bosne i Hercegovine (29-31.01.2009. ; Sarajevo, Bosna i Hercegovina) |t Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem |d Sarajevo : Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009 |n Kolonović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko |z 978-9958-585-72-2 |g str. 76-76 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Poster - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 320023 |d 320020 |