Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost stavova učenika prema matematici, straha učenika od matematike, samopoštovanja učenika, ocjene učenika iz matematike na polugodištu, te obrazovanja i stavova njihovih roditelja prema matematici. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika sedmog i osmog...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318312/Details
Matična publikacija: 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja
Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, 2013
Glavni autori: Brekalo, Katarina (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija sažetka
LEADER 03450naa a2200253uu 4500
005 20150618115120.0
008 131111s2013 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)626374 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Brekalo, Katarina 
245 1 0 |a Stavovi prema matematici učenika osnovne škole i njihovih roditelja /  |c Brekalo, Katarina ; Pavlin-Bernardić, Nina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Elementary school students' and their parents' attitudes toward mathematics 
300 |a 220-220  |f str. 
520 |a Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost stavova učenika prema matematici, straha učenika od matematike, samopoštovanja učenika, ocjene učenika iz matematike na polugodištu, te obrazovanja i stavova njihovih roditelja prema matematici. U istraživanju je sudjelovalo 80 učenika sedmog i osmog razreda triju zagrebačkih osnovnih škola (44 djevojčice i 36 dječaka), te 160 njihovih roditelja (80 očeva i 80 majki). Korištena su tri mjerna instrumenta: Ljestvica za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), Ljestvica za ispitivanje straha od matematike (Vlahović-Štetić, Rovan i Arambašić, 2005), te Coopersmithov upitnik samopoštovanja. Pokazalo se da je stav učenika prema matematici značajno pozitivno povezan sa stavom roditelja prema matematici, obrazovanjem majke i ocjenom iz matematike, te negativno sa strahom od matematike. Strah učenika od matematike značajno je negativno povezan s gotovo svim varijablama, osim sa spolom i razredom učenika. Ocjena učenika iz matematike na polugodištu također je značajno povezana sa svim varijablama, osim spola i razreda učenika. Rezultati ovog istraživanja, primjenom hijerarhijske regresijske analize, pokazuju značajan doprinos stava majke prema matematici i straha od matematike u predviđanju stava učenika prema matematici: učenici čije su majke imale pozitivan stav prema matematici, te učenici koji su imali manji strah od matematike, imali su pozitivniji stav prema matematici. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 37.9% varijance stava učenika prema matematici. Također, pronađen je i statistički značajan doprinos obrazovanja oca, te stava učenika prema matematici u predviđanju ocjene učenika iz matematike na polugodištu: učenici čiji je otac imao više obrazovanje, te učenici čiji je vlastiti stav prema matematici bio pozitivniji, imali su više ocjene iz matematike na polugodištu. Prediktorske varijable objašnjavaju ukupno 46.3% varijance ocjene iz matematike na polugodištu. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a učenici, stavovi, matematika, samopoštovanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a students, attitudes, math, self-esteem  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 753  |a Pavlin-Bernardić, Nina  |4 aut 
773 0 |a 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa (11.-13. 04. 2013. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja  |d Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, 2013  |n Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra  |z 978-953-175-463-7  |g str. 220-220  |w ffzg.(HR-ZaFF)319706 
856 |u http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Lx/-l/Lx-lAygShM2CsdeMO5mW8g/DRZB2013_knjiga-sazetaka-corr.pdf  |y Elektronička verzija sažetka 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Poster - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 318312  |d 318310