Kratkoročno pamćenje u djece urednoga i djece oštećenoga sluha

Podaci o razlikama između slušno oštećenih osoba i onih urednoga sluha na zadacima kojima se istražuje kratkoročno pamćenje vrlo su raznoliki. S jedne strane, nađeno je da osobe urednoga sluha pamte više brojeva i riječi, imaju bolju fonološku svijest i slično (vidjeti pregled u Koo i sur., 2008). S...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:318241/Details
Glavni autori: Mildner, Vesna (-), Dobrić, Arnalda (Author), Tomić, Diana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03369naa a2200265uu 4500
005 20141031120353.0
008 131111s2012 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)617949 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 428  |a Mildner, Vesna 
245 1 0 |a Kratkoročno pamćenje u djece urednoga i djece oštećenoga sluha /  |c Mildner, Vesna ; Dobrić, Arnalda ; Tomić, Diana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Short-term memory in children with normal hearing and children with hearing loss 
300 |f str. 
500 |a Sažetak dostupan u CROSBI-ju (Hrvatska znanstvena bibliografija) 
520 |a Podaci o razlikama između slušno oštećenih osoba i onih urednoga sluha na zadacima kojima se istražuje kratkoročno pamćenje vrlo su raznoliki. S jedne strane, nađeno je da osobe urednoga sluha pamte više brojeva i riječi, imaju bolju fonološku svijest i slično (vidjeti pregled u Koo i sur., 2008). S druge strane, neki autori tvrde da upravo potreba razumijevanja govora u teškim uvjetima, tj. uz slušno oštećenje, poboljšava kapacitet pamćenja kako bi se nadoknadili gubici u obradi (npr., Lyxell i sur., 2003). U svakom slučaju, pokazalo se da rezultati ovise o načinu prezentacije podražaja (vidno ili slušno), svojstvima podražaja (npr. konkretne nasuprot apstraktnim imenicama), dobi i mnogim drugim čimbenicima. Cilj je ovoga rada bio istražiti kratkoročno pamćenje u djece oštećena sluha koja pohađaju osnovnu školu (od 6. do 9. razreda ; N = 18) i usporediti rezultate s onima kontrolne skupine djece urednoga sluha izjednačene po dobi i razredu. Primijenjeno je nekoliko zadataka zapamćivanja riječi koji su se razlikovali po brzini prezentacije podražaja, odnosno vremenu između dva podražaja (1, 1, 5 i 2 sekunde), i po uputi djeci prema kojoj su vidno prezentirane riječi tijekom prezentacije trebali u sebi ponavljati ili ne. Istraživanje je provedeno u dva navrata – prvi put bez ponavljanja, drugi put s ponavljanjem, u razmaku od nekoliko dana. Bilo je 12 različitih lista s po 12 riječi u svakoj (po 6 lista u svakom mjerenju). U svakoj listi pola se riječi odnosilo na apstrakne a pojmove a pola na konkretne. Kategorije odjeće, hrane, dijelova tijela, namještaja, članova obitelji, životinja, raspoloženja i čuvstava bile su jednako zastupljene u svim listama. Rezultati su pokazali da je jedina dosljedna razlika između djece oštećena sluha i djece urednoga sluha u zapamćivanju apstraktnih odnosno konkretnih imenica. Naime, djeca urednoga sluha uspijevala su se prisjetiti značajno više konkretnih od apstraktnih riječi (kao što se iz literature moglo i očekivati) dok u djece oštećena sluha te razlike nije bilo. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3096 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a kratkoročno pamćenje, djeca oštećena sluha, djeca urednoga sluha, apstraktne imenice, konkretne imenice  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a short-term memory, children with hearing loss, children with normal hearing, abstract nouns, concrete nouns  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 423  |a Dobrić, Arnalda  |4 aut 
700 1 |9 426  |a Tomić, Diana  |4 aut 
773 0 |a Simpozij povodom 80. godine života prof. dr. sc. Marije Pozojević-Trivanović (15.12.2012. ; Zagreb, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 3.15 
999 |c 318241  |d 318239