Dimenzije sociokulturnog i rodnog identiteta u Slavoniji

U radu su izneseni rezultati s područja pet slavonskih županija (N=198) na podacima prikupljenim u sklopu šireg sociološkog istraživanja provedenog 2010. godine na reprezentativnom uzorku građana RH. U središtu su rada dva multidimenzionalna konstrukta: sociokulturni i rodni identitet. Sociokulturni...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:317217/Details
Matična publikacija: Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta
Osijek : Ekonomski fakultet u Osijeku, 2011
Glavni autori: Klasnić, Ksenija, sociologinja (-), Rukavina, Izvor, sociolog (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02833naa a2200241uu 4500
005 20131205145515.0
008 131111s2011 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)526346 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 569  |a Klasnić, Ksenija,   |c sociologinja 
245 1 0 |a Dimenzije sociokulturnog i rodnog identiteta u Slavoniji /   |c Ksenija Klasnić ; Izvor Rukavina. 
246 3 |i Naslov na engleskom:   |a The dimensions of socio-cultural and gender identity in Slavonia 
300 |a 27-49  |f str. 
520 |a U radu su izneseni rezultati s područja pet slavonskih županija (N=198) na podacima prikupljenim u sklopu šireg sociološkog istraživanja provedenog 2010. godine na reprezentativnom uzorku građana RH. U središtu su rada dva multidimenzionalna konstrukta: sociokulturni i rodni identitet. Sociokulturni identitet, prema Cifriću i Nikodemu (2008a), čine četiri konceptualne dimenzije: socijalna, teritorijalna, kulturna i obiteljsko-rodna. Rezultati, međutim, pokazuju kako na području Slavonije možemo govoriti o tri dimenzije sociokulturnog identiteta koje smo u skladu s njihovim sadržajem nazvali: lokalni prostorno-zavičajni identitet, socioprofesionalni identitet te nacionalno-vjerski identitet. Analize pokazuju da je sklonost pojedinim dimenzijama povezana s dobi, stupnjem obrazovanja i veličinom mjesta stanovanja. Konceptu rodnog identiteta u ovom je radu pristupljeno na način da su ispitivana mišljenja o rodnim ulogama i odnosima žena i muškaraca koja su operacionalizirana kroz niz seksističkih i egalitarističkih tvrdnji. Na području Slavonije utvrđeno je postojanje tri dimenzije rodnog identiteta: androcentrizam s inverzijom žrtva/nasilnik, antropološki patrijarhalizam u obiteljskoj sferi i deklarativni egalitarizam (instrument i nazivi dimenzija preuzeti od Galić, 2008). Elementi androcentrizma s inverzijom žrtva/nasilnik prihvaćeni su u najmanjoj mjeri, a dimenzija antropološki patrijarhalizam u obiteljskoj sferi objašnjiva je s najvećim brojem socio-demografskih obilježja (muški spol, viša dob, niži stupanj obrazovanja, manje mjesto stanovanja, niži imovinski status…). 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301180-0915 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a Slavonija, sociokulturni identitet, rodni identitet  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Slavonia, socio-cultural identity, gender identity  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Globalizacija i regionalni identitet 2011. (16.09.2011. ; Osijek, Hrvatska)  |t Gospodarske i kulturne odrednice regionalnog identiteta  |d Osijek : Ekonomski fakultet u Osijeku, 2011  |n Šundalić, Antun ; Zmaić, Krunoslav ; Sudarić, Tihana  |z 978-953-253-099-5  |g str. 27-49 
700 1 |9 599  |a Rukavina, Izvor,   |c sociolog  |4 aut 
942 |c RZB  |u 2  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 317217  |d 317215