Što je e-učenje bez metapodataka

Danas postoji potpuna suglasnost o potrebi uvođenja e-učenja u obrazovne sustave što je pogodovalo razvoju i širenju elektroničkih obrazovnih okruženja. Za informacijsku su zajednicu pitanja i problemi koji se nameću u okviru takvih okruženja višestruko interesantna, osobito u dijelu koji se odnosi...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316972/Details
Matična publikacija: 13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture
Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2010
Glavni autor: Špiranec, Sonja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02686naa a2200217uu 4500
008 131111s2010 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)498928 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 451  |a Špiranec, Sonja 
245 1 0 |a Što je e-učenje bez metapodataka /  |c Špiranec, Sonja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Is e-learning without metadata meaningful? 
300 |a 75-89  |f str. 
520 |a Danas postoji potpuna suglasnost o potrebi uvođenja e-učenja u obrazovne sustave što je pogodovalo razvoju i širenju elektroničkih obrazovnih okruženja. Za informacijsku su zajednicu pitanja i problemi koji se nameću u okviru takvih okruženja višestruko interesantna, osobito u dijelu koji se odnosi na izgradnju infrastrukture obrazovnih izvora. Naime, kada se učenje odvija u mrežnim prostorima, temeljnu komponentu učenja čine informacijski izvori koji dobivaju potpuno novu ulogu u obrazovnom procesu, a pitanje njihove organizacije evidentno bi moglo utjecati na kvalitetu tih procesa. U radu se polazi od teze da organizacija informacija čini okosnicu razvoja elektroničke obrazovne okoline, a na tom će se tragu interpretirati i središnja pozicija koncepta metapodataka. Nakon predstavljanja standarda metapodataka iz područja obrazovanja (LOM: Learning object metadata) autorica će razmotrit njegov odnos prema Dublinskoj jezgri (DC) te se osvrnuti na probleme koji određuju smjer diskusije u području, poput interoperabilnosti, višestruke iskoristivosti, pretraživanja u svrhu obrazovanja itd. Završni dio rada bit će posvećen činjenici da mnogi fenomeni poput weba 2.0 i Semantičkog weba u trenutku koncipiranja standarda LOM još nisu postojali, a danas snažno utječu na informacijske prostore. Stoga će se preispitati održivost postojećeg modela metapodataka za obrazovne izvore te ukazati na mogući smjer budućeg razvoja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301799-1755 
546 |a HRV 
690 |a 5.04 
693 |a e-učenje, objekti učenja, metapodaci za obrazovne izvore, standard LOM, interoperabilnost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a e-learning, learning objects, educational metadata, LOM, interoperability  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture (25.-27.11.2009 ; Rovinj, Hrvatska)  |t 13. seminar Arhivi, knjižnice, muzeji : mogućnosti suradnje u okruženju globalne informacijske infrastrukture  |d Zagreb : Hrvatsko knjižničarsko društvo, 2010  |n Willer, Mirna ; Faletar Tanacković, Sanjica  |z 978-953-6001-69-9  |g str. 75-89 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - CijeliRad  |t 1.08 
999 |c 316972  |d 316970