Značaj i recepcija zagrebačke izložbe Käthe Kollwitz

Tridesetih godina 20. stoljeća u Zagrebu je održano nekoliko izložaba ključnih europskih predstavnika socijalno usmjerene umjetnosti (Georgea Grosza, Fransa Masereela, Käthe Kollwitz) koje su bile vrlo dobro popraćene u onodobnoj periodici i prepoznate kao značajni događaji u kulturnom životu hrvats...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316969/Details
Matična publikacija: 3. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti. Knjiga sažetaka
Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2010.
Glavni autor: Magaš Bilandžić, Lovorka (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02335naa a2200217uu 4500
008 131111s2010 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)497708 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 |9 1055  |a Magaš Bilandžić, Lovorka 
245 1 0 |a Značaj i recepcija zagrebačke izložbe Käthe Kollwitz /  |c Magaš, Lovorka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Importance and Reception of Käthe Kollwitz's Exhibition in Zagreb 
300 |a 45-45  |f str. 
520 |a Tridesetih godina 20. stoljeća u Zagrebu je održano nekoliko izložaba ključnih europskih predstavnika socijalno usmjerene umjetnosti (Georgea Grosza, Fransa Masereela, Käthe Kollwitz) koje su bile vrlo dobro popraćene u onodobnoj periodici i prepoznate kao značajni događaji u kulturnom životu hrvatske metropole. Samostalna izložba najznačajnije njemačke grafičarke i jedne od glavnih predstavnica "lijeve" umjetnosti Käthe Kollwitz održala se u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu u svibnju 1936., a organizirao ju je Klub likovnih umjetnica. Iako izložba nije za hrvatsku umjetnost imala formativni karakter poput četiri godine ranije održane izložbe Georgea Grosza (1932.), zanimljiva je kao odraz težnje hrvatskih umjetnika da u Zagrebu organiziraju predstavljanja međunarodnih umjetnika i time potaknu internacionalizaciju domaće likovne scene. Izlaganje razmatra uvjete organiziranja izložbe i značaj koji je imala u djelovanju Kluba likovnih umjetnica. Posebna pažnja će biti posvećena recepciji ideoloških stavova i grafičkog opusa Käthe Kollwitz u onodobnoj likovnoj kritici, te analizi načina na koji je njezino stvaralaštvo bilo percipirano u odnosu na ostale predstavnike socijalne umjetnosti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301080-1079 
546 |a HRV 
690 |a 6.05 
693 |a Käthe Kollwitz, izložba, Klub likovnih umjetnica u Zagrebu, grafika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Käthe Kollwitz, izložba, Female Artists Club in Zagreb, graphic art  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 3. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti (25-27.11.2010. ; Zagreb, Hrvatska)  |t 3. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti. Knjiga sažetaka  |d Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2010.  |n Žmegač, Andrej  |z 978-953-6106-85-1  |g str. 45-45 
942 |c RZB  |u 2  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 316969  |d 316967