Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?
Rad se bavi pitanjem nastave Etike okoliša u visokom obrazovanju. U kontekstu bioetičke tematike, interes za uvođenjem kolegija Etike okoliša u posljednjih nekoliko godina raste u svijetu, kao i broj studenata/ica koji ih upisuju. Ovo nije iznenađujuće s obzirom ne samo na rastuće ekološke probleme...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316016/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
8. lošinjski dani bioetike Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2009 |
Glavni autor: | Trako, Tijana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02678naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2009 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)400205 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Trako, Tijana | |
245 | 1 | 0 | |a Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika? / |c Trako, Tijana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Teaching Environmental Ethics in Higher Education. Theoretical Approach or Applied Ethics? | |
300 | |a 138-139 |f str. | ||
520 | |a Rad se bavi pitanjem nastave Etike okoliša u visokom obrazovanju. U kontekstu bioetičke tematike, interes za uvođenjem kolegija Etike okoliša u posljednjih nekoliko godina raste u svijetu, kao i broj studenata/ica koji ih upisuju. Ovo nije iznenađujuće s obzirom ne samo na rastuće ekološke probleme s kojima smo suočeni, već i na povećani interes raznih područja odlučivanja (politike, ekonomije), ali i medija, za ekološke probleme i njihova moguća rješenja. Uzimajući u obzir razloge uvođenja kolegija ove i slične tematike te motivaciju studenata/ica koji ih upisuju, pitanje koje se nameće je dvojakost ciljeva nastave etike okoliša: (1) treba li nastava biti objektivno iznošenje različitih teorijskih pristupa, teoretičara, njihovih argumenata, kritika i odgovora na kritike, odnosno objektivnih činjenica, nakon čega studentima/icama treba prepustiti formiranje vlastitog opredjeljenja ; ili (2) nastava treba zastupati primijenjenu etiku, odnosno praktično moralno djelovanje u čovjekovu odnosu prema okolišu i životu, te razvijati poštovanje i odgovornost studenata/ica prema susvijetu. Clare Palmer, koja se sa svojim suradnicima bavi ovom tematikom, naziva ova dva pristupa "pure intellectualist" (čisti intelektualni pristup) i "ethical advocacy" (zagovaranje etičnosti). Rad iznosi pregled značajnijih autora/profesora koji razmatraju prednosti i nedostatke oba navedena pristupa, te se bavi zadacima i ciljevima nastave Etike okoliša u Hrvatskoj. Na temelju iznesenih argumenata autorica argumentirano prihvaća "čisti intelektualni pristup" u nastavi Etike okoliša. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301180-0915 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.05 | ||
693 | |a etika okoliša, visokoškolsko obrazovanje, |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a environmental ethics, higher education, |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a 8. LOŠINJSKI DANI BIOETIKE "Integrativna bioetika i nova epoha" (17.-20.05.2009. ; Mali Lošinj, Hrvatska) |t 8. lošinjski dani bioetike |d Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2009 |n Jurić, Hrvoje |z 978-953-164-137-4 |g str. 138-139 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 316016 |d 316014 |