Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika?

Rad se bavi pitanjem nastave Etike okoliša u visokom obrazovanju. U kontekstu bioetičke tematike, interes za uvođenjem kolegija Etike okoliša u posljednjih nekoliko godina raste u svijetu, kao i broj studenata/ica koji ih upisuju. Ovo nije iznenađujuće s obzirom ne samo na rastuće ekološke probleme...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:316016/Details
Matična publikacija: 8. lošinjski dani bioetike
Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2009
Glavni autor: Trako, Tijana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02678naa a2200217uu 4500
008 131111s2009 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)400205 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Trako, Tijana 
245 1 0 |a Nastava etike okoliša u visokom obrazovanju. Teorijski pristup ili primijenjena etika? /  |c Trako, Tijana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Teaching Environmental Ethics in Higher Education. Theoretical Approach or Applied Ethics? 
300 |a 138-139  |f str. 
520 |a Rad se bavi pitanjem nastave Etike okoliša u visokom obrazovanju. U kontekstu bioetičke tematike, interes za uvođenjem kolegija Etike okoliša u posljednjih nekoliko godina raste u svijetu, kao i broj studenata/ica koji ih upisuju. Ovo nije iznenađujuće s obzirom ne samo na rastuće ekološke probleme s kojima smo suočeni, već i na povećani interes raznih područja odlučivanja (politike, ekonomije), ali i medija, za ekološke probleme i njihova moguća rješenja. Uzimajući u obzir razloge uvođenja kolegija ove i slične tematike te motivaciju studenata/ica koji ih upisuju, pitanje koje se nameće je dvojakost ciljeva nastave etike okoliša: (1) treba li nastava biti objektivno iznošenje različitih teorijskih pristupa, teoretičara, njihovih argumenata, kritika i odgovora na kritike, odnosno objektivnih činjenica, nakon čega studentima/icama treba prepustiti formiranje vlastitog opredjeljenja ; ili (2) nastava treba zastupati primijenjenu etiku, odnosno praktično moralno djelovanje u čovjekovu odnosu prema okolišu i životu, te razvijati poštovanje i odgovornost studenata/ica prema susvijetu. Clare Palmer, koja se sa svojim suradnicima bavi ovom tematikom, naziva ova dva pristupa "pure intellectualist" (čisti intelektualni pristup) i "ethical advocacy" (zagovaranje etičnosti). Rad iznosi pregled značajnijih autora/profesora koji razmatraju prednosti i nedostatke oba navedena pristupa, te se bavi zadacima i ciljevima nastave Etike okoliša u Hrvatskoj. Na temelju iznesenih argumenata autorica argumentirano prihvaća "čisti intelektualni pristup" u nastavi Etike okoliša. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301180-0915 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a etika okoliša, visokoškolsko obrazovanje,  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a environmental ethics, higher education,  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a 8. LOŠINJSKI DANI BIOETIKE "Integrativna bioetika i nova epoha" (17.-20.05.2009. ; Mali Lošinj, Hrvatska)  |t 8. lošinjski dani bioetike  |d Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2009  |n Jurić, Hrvoje  |z 978-953-164-137-4  |g str. 138-139 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 316016  |d 316014