Jezik udžbenika: prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata

Već niz godina suvremeni talijanski jezik pod utjecajem govornog jezika doživljava brojne morfosintaktičke promjene, a koje odstupaju od normi propisanih u priručnicima i gramatikama. Kako ZEROJ pored razvoja lingvističke kompetencije ukazuje i na važnost stjecanja sociolingvističke i pragmatičke ko...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315950/Details
Matična publikacija: Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu
Glavni autori: Tarita Štokovac (-), Sandra Mardešić (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02737naa a2200229uu 4500
008 131111s2009 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)393861 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Tarita Štokovac 
245 1 0 |a Jezik udžbenika: prisutnost sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata /  |c Tarita Štokovac ; Sandra Mardešić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Language of Coursebooks: the Presence of Sociolinguistic and Pragmatic Elements 
300 |f str. 
520 |a Već niz godina suvremeni talijanski jezik pod utjecajem govornog jezika doživljava brojne morfosintaktičke promjene, a koje odstupaju od normi propisanih u priručnicima i gramatikama. Kako ZEROJ pored razvoja lingvističke kompetencije ukazuje i na važnost stjecanja sociolingvističke i pragmatičke kompetencije kod učenika stranih jezika, usvajanje stranog jezika u prostoru i vremenu današnjice koje bi išlo u smjeru razvijanja navedenih kompetencija nužno mora uzeti u obzir i te jezične promjene. Uz ostale nastavne materijale i neizostavnu ulogu nastavnika značajnu ulogu u razvijanju tih dviju kompetencija imaju i jezični predlošci zastupljeni u udžbeničkim tekstovima. U ovom radu analizirana je zastupljenost određenih sociolingvističkih i pragmatičkih elemenata u udžbenicima talijanskog jezika za srednje škole odobrenih od strane MZOŠ-a. Usporedba tekstova talijanskih i hrvatskih izdanja pokazala je da talijanska izdanja u znatno većoj mjeri prate fenomene neostandarda, dislokacije ulijevo, udesno, segmentirane rečenice i da sadrže značajno veći broj elemenata govornog jezika, odnosno diskursnih markera. Dobiveni rezultati ukazuju na znatno sporiji prodor tendencija suvremenog talijanskog jezika, odnosno na normativni karakter hrvatskih udžbenika, stavljanjem većeg naglaska na lingvističku, a manje na komunikacijsku kompetenciju. Važno je da poučavanje talijanskog jezika prihvati gramatiku neostandarda kao polazišnu točku koja odražava živu jezičnu uporabu, dok bi standard zadržao ulogu formalnog modela. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1300869-0635 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a udžbenik, sociolingvistički i pragmaligvistički elementi, talijanski jezik  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a course book, sociolinguistic and pragmalinguistic elements, Italian language  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Sandra Mardešić  |4 aut 
773 0 |a Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu ; XIII međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku (21-23.05.2009. ; Osijek, Hrvatska)  |t Prostor i vrijeme u jeziku: jezik u prostoru i vremenu 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Strucni - Predavanje - Sazetak  |t 1.12 
999 |c 315950  |d 315948