Neki tipovi i odrednice usamljenosti kod djece osnovnoškolske dobi
Usamljenost je posljedica percipiranja razlike između željene i ostvarene razine odnosa s drugim ljudima te može biti povezana s nedovoljnom kvantitetom (socijalna usamljenost) ili kvalitetom (emocionalna usamljenost) postojećih odnosa. Dječja usamljenost dugo je vremena bila zanemarivan problem bud...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315816/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova Zadar : Sveučilište u Zadru, 2008. |
Glavni autori: | Maričić, Jelena (-), Kamenov, Željka (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03409naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205134602.0 | ||
008 | 131111s2008 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)373326 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Maričić, Jelena | |
245 | 1 | 0 | |a Neki tipovi i odrednice usamljenosti kod djece osnovnoškolske dobi / |c Maričić, Jelena ; Kamenov, Željka. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Some types and determinants of loneliness in elementary school children | |
300 | |a 80 |f str. | ||
520 | |a Usamljenost je posljedica percipiranja razlike između željene i ostvarene razine odnosa s drugim ljudima te može biti povezana s nedovoljnom kvantitetom (socijalna usamljenost) ili kvalitetom (emocionalna usamljenost) postojećih odnosa. Dječja usamljenost dugo je vremena bila zanemarivan problem budući da se smatralo da djeca nisu sposobna za istinske odnose s drugima pa stoga ni za osjećaj njihova nedostatka, no s vremenom se došlo do spoznaje da je usamljenost, osim što je stvaran problem u životu neke djece, također i prediktor budućih problema u socijalnome funkcioniranju. Na djetetov osjećaj usamljenosti mogu utjecati slabi ili neadekvatni odnosi s vršnjacima ili s roditeljima, kao i neka njegova druga iskustva i doživljaji. Prethodnim istraživanjima dobiveno je da su djeca koja su sigurnije privržena majci tijekom srednjeg djetinjstva rjeđe usamljena te da imaju više recipročnih prijateljstava. Iako odnos s roditeljima i kasnije ostaje vrlo važan, u predadolescentskom razdoblju djeca postaju manje sklona roditeljima pokazivati svoje osobne osjećaje, a to u većoj mjeri čine u odnosima s vršnjacima i prijateljima. Uz primjetno povećavanje važnosti bliskih vršnjačkih odnosa, prihvaćenost od strane vršnjačke skupine i dalje ima bitnu ulogu. Navedene karakteristike socijalnog razvoja dovode do promjena u uzrocima, kao i u dječjem doživljaju vlastite usamljenosti. Istraživanje je provedeno na učenicima četvrtih i sedmih razreda zagrebačkih osnovnih škola. Cilj istraživanja jest upoznati se s pojavnošću različitih tipova usamljenosti te s njihovim korelatima. Nastoji se ispitati međusobni odnos emocionalne, socijalne i usamljenosti u odnosu s roditeljima te se također nastoji spoznati uloga privrženosti u svakoj od ovih usamljenosti. Osim toga ispituje se percepcija razloga emocionalno i/ili socijalno usamljene djece za njihovu vlastitu usamljenost. Utvrđene su i spolne te dobne razlike u usamljenosti i ostalim mjerama, kao i u njihovome međusobnome odnosu, a rezultati su komentirani u skladu s teorijskim objašnjenjima i nalazima srodnih istraživanja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301422-1420 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 194-1941533-1514 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a usamljenost, emocionalna usamljenost, socijalna usamljenost, privrženost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a loneliness, emotional loneliness, social loneliness, attachment |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a XVI. Dani psihologije u Zadru (28.-30.5.2008. ; Zadar, Hrvatska) |t XVI. Dani psihologije u Zadru: Sažeci radova |d Zadar : Sveučilište u Zadru, 2008. |n Vulić-Prtorić Anita ; Ćubela Adorić Vera ; Proroković, Ana ; Sorić, Izabela ; Valerjev, Pavle |z 978-953-7237-34-9 |g str. 80 | |
700 | 1 | |9 717 |a Kamenov, Željka |4 aut | |
942 | |c RZB |u 2 |v DomRecenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak |t 1.12 | ||
999 | |c 315816 |d 315814 |