Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu

Globalizacija je danas vrlo ekspanzivna društvena pojava, pojam koji se vrlo različito tumači i frekventna riječ u svakodnevnoj komunikaciji. Nedovoljno je, međutim, njezinih pedagoških, znanstvenih i stručnih analiza koje bi pomogle odgojno-obrazovnoj praksi da se u tome 'globalnom kaosu i lud...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315673/Details
Matična publikacija: Cjeloživotno učenje za održivi razvoj
Rijeka : Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet u Rijeci, 2008
Glavni autor: Previšić, Vlatko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02619naa a2200253uu 4500
005 20160404101550.0
008 131111s2008 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)356895 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 608  |a Previšić, Vlatko 
245 1 0 |a Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu /  |c Vlatko Previšić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Global Dimensions of Sustainable Development in National School Curriculum 
300 |a 55-65  |f str. 
520 |a Globalizacija je danas vrlo ekspanzivna društvena pojava, pojam koji se vrlo različito tumači i frekventna riječ u svakodnevnoj komunikaciji. Nedovoljno je, međutim, njezinih pedagoških, znanstvenih i stručnih analiza koje bi pomogle odgojno-obrazovnoj praksi da se u tome 'globalnom kaosu i ludilu' lakše i bolje snađu. Slično je i s 'održivim razvojem', kojem se uglavnom pridaje ekologijsko i političko značenje, još od njegova predstavljanja kao koncepta UN-ove konferencije o okolišu iz Rio de Janeira 1992. godine. Gotovo ništa drugačije nije niti s kurikulumom u pedagogiji. I o njemu se godinama piše i raspravlja, a nedovoljno čini na njegovoj stvarnoj implementaciji u nacionalni odgojno-obrazovni i školski sustav. U našu politiku obrazovanja kurikulum ulazi gotovo zaobilaznim putem, ali ipak je tu. Može se kazati da on za nas više nije nepoznanica ; dapače imamo Nacionalnu strategiju kurikulumskih promjena u Hrvatskoj, koja omogućava da se u njegove okvire ugrađuju različiti odgojni, obrazovni i socijalizaijski sadržaji te nova nastavna tehnologija. Kako dovesti u pedagošku vezu: (a) globalizaciju koja se, hjeli mi nehtjeli, jednostavno događa ; (b) održivost kao proces te (c) razvoj kao poželjnost tih mijena i događanja, prema (d) kurikulumskoj praksi odgoja i obrazovanja u našim školama. Imamo li pritom hrabrosti za realnost i promjene? 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1765 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1769 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a globalizacija, održivi razvoj, kurikulum, škola, obrazovanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a globalisation, sustainable development, curriculum, school, education  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |a Cjeloživotno učenje za održivi razvoj 2008. (21.-23.05.2008. ; Plitvice, Hrvatska)  |t Cjeloživotno učenje za održivi razvoj  |d Rijeka : Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet u Rijeci, 2008  |n Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija  |z 978-953-98445-5-2  |g str. 55-65 
942 |c RZB  |u 2  |v Recenzija  |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad  |t 1.06 
999 |c 315673  |d 315671