Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu
Globalizacija je danas vrlo ekspanzivna društvena pojava, pojam koji se vrlo različito tumači i frekventna riječ u svakodnevnoj komunikaciji. Nedovoljno je, međutim, njezinih pedagoških, znanstvenih i stručnih analiza koje bi pomogle odgojno-obrazovnoj praksi da se u tome 'globalnom kaosu i lud...
Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:315673/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj Rijeka : Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet u Rijeci, 2008 |
Glavni autor: | Previšić, Vlatko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02619naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160404101550.0 | ||
008 | 131111s2008 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)356895 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 608 |a Previšić, Vlatko | |
245 | 1 | 0 | |a Globalne dimenzije održiva razvoja u nacionalnom školskom kurikulumu / |c Vlatko Previšić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Global Dimensions of Sustainable Development in National School Curriculum | |
300 | |a 55-65 |f str. | ||
520 | |a Globalizacija je danas vrlo ekspanzivna društvena pojava, pojam koji se vrlo različito tumači i frekventna riječ u svakodnevnoj komunikaciji. Nedovoljno je, međutim, njezinih pedagoških, znanstvenih i stručnih analiza koje bi pomogle odgojno-obrazovnoj praksi da se u tome 'globalnom kaosu i ludilu' lakše i bolje snađu. Slično je i s 'održivim razvojem', kojem se uglavnom pridaje ekologijsko i političko značenje, još od njegova predstavljanja kao koncepta UN-ove konferencije o okolišu iz Rio de Janeira 1992. godine. Gotovo ništa drugačije nije niti s kurikulumom u pedagogiji. I o njemu se godinama piše i raspravlja, a nedovoljno čini na njegovoj stvarnoj implementaciji u nacionalni odgojno-obrazovni i školski sustav. U našu politiku obrazovanja kurikulum ulazi gotovo zaobilaznim putem, ali ipak je tu. Može se kazati da on za nas više nije nepoznanica ; dapače imamo Nacionalnu strategiju kurikulumskih promjena u Hrvatskoj, koja omogućava da se u njegove okvire ugrađuju različiti odgojni, obrazovni i socijalizaijski sadržaji te nova nastavna tehnologija. Kako dovesti u pedagošku vezu: (a) globalizaciju koja se, hjeli mi nehtjeli, jednostavno događa ; (b) održivost kao proces te (c) razvoj kao poželjnost tih mijena i događanja, prema (d) kurikulumskoj praksi odgoja i obrazovanja u našim školama. Imamo li pritom hrabrosti za realnost i promjene? | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1765 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1769 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a globalizacija, održivi razvoj, kurikulum, škola, obrazovanje |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a globalisation, sustainable development, curriculum, school, education |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |a Cjeloživotno učenje za održivi razvoj 2008. (21.-23.05.2008. ; Plitvice, Hrvatska) |t Cjeloživotno učenje za održivi razvoj |d Rijeka : Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet u Rijeci, 2008 |n Uzelac, Vinka ; Vujičić, Lidija |z 978-953-98445-5-2 |g str. 55-65 | |
942 | |c RZB |u 2 |v Recenzija |z Znanstveni - Pozvano - CijeliRad |t 1.06 | ||
999 | |c 315673 |d 315671 |