Povezanost perfekcionizma s depresivnošću i akademskim uspjehom

Težnja za nepogrešivošću u svim aspektima života, jedna je od najjednostavnijih definicija perfekcionizma. Taj je pojam vrlo često korišten u svakodnevnom životu, a i interes za istraživanjem tog fenomena naglo je porastao u posljednja dva desetljeća. Istraživanja pokazuju da se taj višedimenzionaln...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314770/Details
Glavni autori: Jurin, Tanja (-), Korajlija, Anita Lauri (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03369naa a2200229uu 4500
008 131111s2005 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)214298 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Jurin, Tanja 
245 1 0 |a Povezanost perfekcionizma s depresivnošću i akademskim uspjehom /  |c Jurin, Tanja ; Korajlija, Anita Lauri. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a THE INVESTIGATION OF PERFECTIONISM, DEPRESSION AND ACADEMIC ACHIEVEMENT 
300 |f str. 
520 |a Težnja za nepogrešivošću u svim aspektima života, jedna je od najjednostavnijih definicija perfekcionizma. Taj je pojam vrlo često korišten u svakodnevnom životu, a i interes za istraživanjem tog fenomena naglo je porastao u posljednja dva desetljeća. Istraživanja pokazuju da se taj višedimenzionalni konstrukt jasno veže uz veliki broj psihičkih poremećaja pa se na njega gleda prvenstveno kao na nepoželjnu osobinu. Ipak, u novije vrijeme sve je prisutnija podjela na pozitivne i negativne aspekte perfekcionizma. Pozitivni aspekti odnose se na postavljanje visokih standarda, a oni negativni obuhvaćaju kontinuirano nezadovoljstvo postignutim. Ovim istraživanjem pokušali smo ispitati diferencijalnu povezanost perfekcionizma s pozitivnim i negativnim aspektima života čime ono ujedno predstavlja doprinos provjeri modela pozitivnog i negativnog perfekcionizma. U tu je svrhu provedeno korelacijsko istraživanje ne bi li se ispitala povezanost različitih dimenzija perfekcionizma s depresivnošću i akademskim uspjehom. Očekivanja su da će, od ukupno tri dimenzije perfekcionizma (visoki standardi, red i nezadovoljstvo postignutim), postavljanje visokih standarda predstavljati pozitivan perfekcionizam i stoga pozitivno korelirati s uspjehom na studiju dok će dimenzija nezadovoljstvo postignutim predstavljati negativan perfekcionizam te stoga biti negativno povezana s akademskim postignućem, a pozitivno s depresivnošću. U istraživanju je sudjelovalo 246 studenta Pravnog i Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a ispitivana je izraženost različitih dimenzija perfekcionizma, razina depresivnosti, te akademsko postignuće u dosadašnjem studiranju. Dobiveni rezultati potvrđuju postavljene pretpostavke. Nezadovoljstvo postignutim se pokazalo pozitivno povezano s depresivnošću, a negativno s akademskim uspjehom. S druge strane postavljanje visokih standarda pokazalo se pozitivno povezanim s akademskim postignućem. Iste su se dimenzije perfekcionizma pokazale značajnim prediktorima uspjeha odnosno neuspjeha na studiju dok se značajnim prediktorom depresije pokazala samo dimenzija nezadovoljstvo postignutim. Ovi nalazi potvrđuju da što se tiče depresivnosti i uspjeha na studiju, postavljanje visokih standarda predstavlja pozitivni aspekt, a nezadovoljstvo postignutim negativni aspekt perfekcionizma. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130494 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a pozitivni perfekcionizam, negativni perfekcionizam, depresija, akademsko postignuće  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a positive perfectionism, negative perfectionism, depression, achademic achievement  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Korajlija, Anita Lauri  |4 aut 
773 0 |a 13. konferencija hrvatskih psihologa (12.-15. 10. 2005. ; Osijek , Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 1  |v DomRecenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 314770  |d 314768