Education and multiculturalism

Oslanjajući se na jedan od najutjecajnijih modela osobnosti u antropologiji i društvenim znanostima koji identitet objašnjava na tri razine (pripadnost ljudskom rodu, pripadnost socio-kulturnoj grupi i pripadnost sebi), autorica propituje uzroke koji su u novije vrijeme doveli do zapostavljanja osob...

Full description

Permalink: http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314640/Details
Matična publikacija: School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation: Report of the Conference
Strasbourg : Council of Europe, 1996.
Glavni autor: Spajić-Vrkaš, Vedrana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: eng
LEADER 02675naa a2200193uu 4500
008 131111s1996 xx 1 eng|d
035 |a (CROSBI)193482 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana 
245 1 0 |a Education and multiculturalism /  |c Spajić-Vrkaš, Vedrana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Education and multiculturalism 
300 |f str. 
520 |a Oslanjajući se na jedan od najutjecajnijih modela osobnosti u antropologiji i društvenim znanostima koji identitet objašnjava na tri razine (pripadnost ljudskom rodu, pripadnost socio-kulturnoj grupi i pripadnost sebi), autorica propituje uzroke koji su u novije vrijeme doveli do zapostavljanja osobnog identiteta na račun identiteta grupe u znanosti i javnosti općenito. U tom kontekstu, ona objašnjava zašto su u demokratskim zemljama politike kulturnog identiteta zamijenjene multikulturalnim ili interkulturalnim politikama i kako su te politike utjecale ne promjene ciljeva, sadržaja i metoda odgoja i obrazovanja na svim razinama školovanja te potakle uvođenje posebnih programa interkulturalnog ili multikulturalnog odgoja i obrazovanja. Iako se svrha uvođenja tih programa povezuje s poticanjem kulturnog razumijevanja, snošljivosti, suradnje i razmjene u višekulturalnim društvima, autorica naglašava da je, zbog načina na koji se programi interkulturalnog ili multikulturalnog odgoja i obrazovanja objašnjavaju i primjenjuju u većini škola, upitno u kojoj mjeri oni ostvaruju ciljeve pluralne demokratske zajednice. Stoga ona predlaže da se umjesto termina interkulturalizam ili multikulturalizam uvede pojam akulturizma, koji izravno upućuje na kulturni reciprocitet, odnosno na razmjenu kultura različitih grupa koje čine pluralna društva. Zbog problema koji se obrađuju, kritičkog diskursa kojim se razotkriva niz nedostataka postojećih politika i programa odgoja i obrazovanja usmjerenih na osiguranje stabilnosti kulturno pluralne zajednice, te zbog ideje akulturizma kao temelja školske djelatnosti, tekst daje originalan znanstveni doprinos teoriji interkulturalnog odgoja i obrazovanja i antropologiji odgoja i obrazovanja. 
546 |a ENG 
693 |a multikulturalizam, interkulturalizam, akulturalizam  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a multiculturalism, interculturalism, aculturalism  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation (11-15.09.1995. ; Dubrovnik, Hrvatska)  |t School Exchanges: Cultural Diversity, Conflict and Co-operation: Report of the Conference  |d Strasbourg : Council of Europe, 1996. 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 314640  |d 314638