Suvremena nastava: interkulturalne paradigme
Suvremena interkulturalna nastava (odgoj i obrazovanje), rezultat je potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički int...
| Permalink: | http://skupnikatalog.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314634/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA Osijek : Filozofski fakultet u Osijeku, 2005. |
| Glavni autor: | Hrvatić, Neven (-) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02614naa a2200217uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131111s2005 xx 1 hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)192615 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Hrvatić, Neven | |
| 245 | 1 | 0 | |a Suvremena nastava: interkulturalne paradigme / |c Hrvatić, Neven. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a CONTEMPORARY TEACHING: INTERCULTURAL PARADIGMS | |
| 300 | |a 74-81 |f str. | ||
| 520 | |a Suvremena interkulturalna nastava (odgoj i obrazovanje), rezultat je potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Nova odrednica sva tri segmenta nastave (učitelj, učenik i sadržaj), zavisit će i od interkulturalnog pristupa koji će u konačnici moći omogućiti učenicima pravo na različitost, doprinositi ostvarivanju jednakih mogućnosti, kao i pripremati sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Rezultati istraživanja (u okviru znanstveno-istraživačkog projekta "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture") su pokazali kako vrijednosni stavovi ispitanika (učenici, nastavnici, roditelji) pokazuju različite tenedncije, u odnosu na ispitivane dimenzije kulture prema Hostedeovom modelu, te ih svakako treba uzeti u obzir kod strukturiranja nacionalnog školskog kurikuluma, kao i suvremenoj nastavi. Postojanje socijalne distance znakovito upućuju na potrebu utemeljenja interkulturalnog kurikuluma gdje će suvremena nastava biti u funkciji kulturne integracije, protiv predrasuda, stereotipova i diskriminacije, a za pluralizam i demokraciju. Školski kurikulum valjalo bi "osloboditi" od predmeta i sadržaja koji nepotrebno opterećuju učenike, a u nastavni program uključiti sadržaje vezane za odgoj za mir, demokraciju, kao i interkulturalne sadržaje. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 0130489 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.07 | ||
| 693 | |a nastava, obrazovanje, učitelj, učenik, sadržaj, interkulturalni sadržaji |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a teaching, education, teacher, student, content, intercultural contents |l eng |2 crosbi | ||
| 773 | 0 | |a Suvremena nastava (05.-06.12.2002. ; Osijek, Hrvatska.) |t CONTEMPORARY TEACHING - SUVREMENA NASTAVA |d Osijek : Filozofski fakultet u Osijeku, 2005. |n Peko, Anđelka ; Borić, Edita ; Sablić, Marija |g str. 74-81 | |
| 942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Plenarno - CijeliRad | ||
| 999 | |c 314634 |d 314632 | ||