|
|
|
|
LEADER |
01753naa a2200193uu 4500 |
008 |
131111s2003 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)115457
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Gjurgjan, Ljiljana Ina
|
245 |
1 |
0 |
|a Od Eve do Laure, Dani hvarskog kazališta, 2003. Hvar, Split, Hrvatska /
|c Gjurgjan, Ljiljana Ina.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a From Eve to Laura
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Rad polazi od teze da iako ženski likovi imaju značajnu, čak dominantnu ulogu na smislotvorbenoj ravni, uvid u žensku psihu i žensku sudbinu u Krležinu opusu je minimalan. U ekspresionističkoj fazi Krležina stvaralaštva, ženski likovi, estetizirani, idealizirani ili groteskni, bit će tek anima, dakle projekcija muške psihe. No, i u djelima nastalim potkraj druge dekade, koja se stilski odmiču od ekspresionizma, poput Gospode Glembajevih, pa i kasnijeg Filipa Latinovicza, ženski će likovi i dalje imati tek dijagnostičku funkciju u eksplikaciji muških trauma. Drugačije je jedino u drami U agoniji. Kroz fino iznijansiran dijalog, Krleža nam u toj drami pruža sugestivan uvid u psihu ženskog lika "koji na sceni doživljava sebe i svoju sudbinu". No, pitanje na koje kritika nije pokušala formulirati jasan odgovor, pitanje je čija je to sudbina. Radi li se doista o intimnoj sudbini žene ili je Laura tek metonimija jedne faze glembajevskog propadanja, prikazanog kroz lik žene, kao predominantno tragičnoga ili histeričnoga lika.
|
546 |
|
|
|a HRV
|
693 |
|
|
|a Eva, Laura, Krleža
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a Eva, Laura, Krleža
|l eng
|2 crosbi
|
773 |
0 |
|
|a Dani hvarskoga kazališta (2003. ; Hvar, Split. Hrvatska)
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 1
|v DomRecenzija
|z Ostalo - Predavanje - Nista
|
999 |
|
|
|c 314040
|d 314038
|